1.

2.

3.

4.

Er staan er nog een paar op m'n fotopagina
Nummer 2 is ook mijn favoriet. Dat er geen structuur zichtbaar is, is niet zo gek. Die boot ligt best een eindje weg, en echt helder weer was het niet. Dat lijkt het misschien, omdat de boot er best contrastrijk op staat. ik heb er flink werk aan gehad om dat zo te krijgen; dat was het origineel echt niet. Dat heiige weer zorgt natuurlijk wel voor weinig contrast in de sneeuw op het ijs. Als dat er al zou zijn, want het is een egale vlakte.Henk schreef:Voor mij ook # 2 als favoriet. Mooi geheel. Ook zonder de structuur...
Heb je schik met je D300s?
Kan ik proberen. Dan ligt de boot niet meer volgens de regels van derden denk ik, maar ik kan kijken. Er is al rondom wat af, dus wie weet. Vanavond even kijken.terts schreef:Om wat toe te geven aan het gevaar van die fotobewerkingsprogramma's...
Foto 2 (ook voor mij de mooiste) is misschien nog spannender te maken door het gebrek aan structuur in het ijs uit te buiten: daardoor kun je zonder problemen onderaan een stuk ijsvlakte 'bijplakken' totdat je foto vierkant wordt. Boot en achtergrond komen zo hoger in beeld, wat wellicht ook beter beantwoordt aan het gevoel van afstand dat erbij hoort.
Dat zou dan echt zijn wat ze 'bijsnijden' noemen.
't Is maar een suggestie. Het proberen waard?
Tsja, laatst moest ik ook dat gure Photoshop in om iets op te knappen waar CNX niet op gebouwd is. Zo blijf je je bewust waar bewerking eindigt en manipulatie begint...Patrick schreef:Kan ik proberen. Dan ligt de boot niet meer volgens de regels van derden denk ik, maar ik kan kijken. Er is al rondom wat af, dus wie weet. Vanavond even kijken.
Je beseft toch wel dat ik nu het comfortabele Capture NX moet gaan verlaten?
Nachtwerk gewordenPatrick schreef:Handige functie dat "Zo schalen dat de inhoud behouden blijft". [...]
Heel mooi kwam de boot precies op 1/3 - 1/3 uit. Zeg het maar. Beter?
Ik heb wat aan de witbalans gedaan met Photoshop.terts schreef:IJs lijkt trouwens wel roomijs, zo...