Mijn suikernichtje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Mijn suikernichtje

Bericht door André » vr feb 26 2010 8:18 pm

Afgelopen zondag een workshop flitstechniek gedaan. Was echt een hele gave en vooral leerzame dag. Voor mij eigenlijk voor het eerste eens een beetje serieus met flitsers/studio/strobist aan de gang geweest. Natuurlijk met heel veel hulp van de docent, maar hier mijn eerste resultaten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het model is trouwens mijn suikernichtje Brenda die al tijden aan mijn kop zeurden om een keer foto's te gaan maken.

Flip1
Afbeelding

Flip2
Afbeelding

Flip3
Afbeelding
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Mijn suikernichtje

Bericht door Patrick » vr feb 26 2010 8:33 pm

Het lijkt me dat je model erg onzeker is op foto 2 en 3. Ze kijkt ook niet echt blij. Ik zou het geleerde nog eens op je gemak in een kleinere setting doen. Er waren nu (veel) meer mensen bij neem ik aan?

Foto 1 is wel lekker expressief, maar er lijkt wat vreemds te zijn met de foto. Was hij erg onderbelicht of zo en heb je daardoor flink aan de schuiven moeten trekken in de nabewerking? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » vr feb 26 2010 8:50 pm

Klopt helemaal, ze kijkt een beetje of ze heel erg nodig een plasje moet doen. Ze had nog nooit voor de camera gestaan, maar ze heeft op zich wel veel ervaring met veel mensen die al haar aandacht krijgen. (Ze is een zeer getalenteerd bugel speelster en speelt in diverse orkesten en publiek dus wel gewend)
Dat bleek een uurtje later wel, toen ging ze behoorlijk los hoor. De omstandigheden bij foto 1 waren erg lastig en heb inderdaad wel wat aan de schuifjes getrokken, Zo maar een beetje op gevoel, want ik hen geen tot weinig ervaring met foto bewerking.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » zo feb 28 2010 6:38 pm

Niemand iets (leerzaams) te melden ???? Jammer hoor.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo feb 28 2010 6:44 pm

Ik zou niet zeggen dat de persoon op de 1e foto dezelfde is als op de andere twee :D Foto 2 en 3 zijn prachtig scherp, je model kijkt wel wat moeilijk, maar dat kan wel gewenning zijn. Qua huidtoon vind ik foto 2 en 3 wat erg licht. Misschien nog wat spelen met levels?
Ik heb even wat uitgeprobeerd, als hij weg moet hoor ik het wel

Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » zo feb 28 2010 7:07 pm

Dank je wel Riemke, ik ga eens wat spelen met de levels. Het was zowel voor haar al mij de eerste keer "werken" in een studio. Inderdaad gewenning dus. Het is mij direct opgevallen dat het knopje indrukken niet het moeilijkste is. Het regiseren van het model is wel heel erg lastig. Ondanks dat het een bekende van mij was, is het toch best moeilijk echt aan te geven wat je wilt. (Bijkomend probleem is natuurlijk is dat als je het als "fotograaf" die voor het eerst met een model wekt zelf ook eigenlijk niet goed weet wat je wilt). Afgelopen zaterdag weer aan de slag gegaan met Brenda en een paar fotovrienden en dat ging al een stuk beter. Ik zal ook van die sessie (niet in de studio maar in een verlaten pakeergarage) wel een paar foto's plaatsen.

GSAndré

Bericht door GSAndré » zo feb 28 2010 7:19 pm

Vind de achtergrond wel erg wit :roll: En zou wat meer verschil in de opbrengst van de flitsers doen.
Bv bij de laatste, dat linkerkant van het gezicht, ongeveer 11/2 tot 2 stops verschil heeft met de rechterkant

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » zo feb 28 2010 9:07 pm

@ Andre, klopt dat de achtergrond, maar bij deze sessie leerden we hoe je een niet strak witte achtergrond met behulp van een extra flitser op de grond en die 1 of 2 stops over te belichten een strak en spierwitte achtergrond kunt krijgen. Voor het eindresultaat misschien "te" wit, maar voor als leerproject natuurlijk overduidelijk wat het resultaat is bij deze toegepaste truuk.

@ Riemke, Tuurlijk mag je mijn foto's ge/mis bruiken. Je probeert mij er tenslotte wat duidelijk mee te maken, en ik ben de laatste tijd heel erg leergierig. Maar ik moet wel weer bekennen dat ik niet zoveel kleurverschil in de huid zie, maar wat ik weer wel verbluffend vind is dat de huid van Brenda veel mooier en vooral egaler is. Dat is nou juist wat zo vaak mis aan mijn resultaten. Jij bewijst dat het met een simpel truukje te verwezenlijken is. Ik zou dan ook heel graag willen weten hoe je dit hebt gedaan. Graag in Jip en Janneke taal want ik ben echt nog een hele grote leek in Photoshop.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”