Alle knopjes buiten werking D700?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Alle knopjes buiten werking D700?

Bericht door Léon Obers » vr mar 05 2010 12:28 pm

San schreef:Dank je Leon, ik heb het kaartje nog nooit geformatteerd volgens mij. Ik heb het direct gedaan.
Ook moet ik nog steeds de nieuwe firmware update laten uitvoeren (ik mis het kaartje).
Dat laatste snap ik niet. Als je net het kaartje hebt geformatteerd, wat is er dan als kaartje te missen?
Zet op die lege kaart even de nieuwe firmware, zorg dat je accu vol is, en updaten maar stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing.
Kost nog geen 5 minuten werk.
Vriendelijke groet, Léon Obers

San

Bericht door San » vr mar 05 2010 2:19 pm

Sorry, ik bedoel dat we geen kaartlezer hebben om de software op het kaartje te zetten. (ik heb er zelf geen verstand van, mijn man regelt deze dingen altijd).

whoami
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door whoami » vr mar 05 2010 2:28 pm

Ik heb dit verschijnsel gelukkig nog nooit gehad met mijn D700. Je geeft aan dat uit en aan zetten niet helpt.
Heb je geprobeerd ook de accu eruit te halen een minuutje en daarna weer te plaatsen?
Even op de eject knop drukken van je kaartje.
Kijk ook of je lens goed kontakt maakt. Dus even opnieuw koppelen

Ben benieuwd of dat wil helpen

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr mar 05 2010 3:24 pm

San schreef:Sorry, ik bedoel dat we geen kaartlezer hebben om de software op het kaartje te zetten.
Kaartlezer heb je al voor pakweg € 6,50 en een all in one voor pakweg € 10,-
All in one http://www.mycom.nl/Products/View/252929.aspx

Het zou eigenlijk gewoon bij de standaard digitale foto-uitrusting moeten horen. (Net als een blaaskwastje, e.d.)
Zo'n kabeltje van camera naar computer is vrij gevoelig voor storingen (misschien mogelijk daardoor juist storingen met je camera).
Dan wil je toch altijd wel een reservemogelijkheid hebben om foto's van het kaartje te kunnen halen lijkt me.
Vriendelijke groet, Léon Obers

San

Bericht door San » vr mar 05 2010 3:37 pm

Dank je Leon, wordt vandaag nog besteld! :)

@whoami: had ik niet geprobeerd, is maar één keer voorgekomen, camera werkt nu zoals het hoort.
Het heeft geen zin om dan nu accu eruit te halen, maar voor de volgende keer zal ik het zeker proberen :)

Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marti58 » vr mar 05 2010 8:02 pm

.Maar als dit voorval zich een keer voordoet tijdens een fotosessie of bruiloft, dan heb je wel een probleem.

dit is een reden waarom voor dit soort fotografie een backup camera een must is.

ik gebruik twee D700's en nog nooit dit probleem meegemaakt.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”