Voor het eerst........!!

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
leon van den akker
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Voor het eerst........!!

Bericht door leon van den akker » do mar 04 2010 10:56 pm

op pad met de D700!!
Een goede avond allemaal!
Ja, waarschijnlijk horen deze foto's in het verzameldraadje "concertfoto's", maar ik heb de indruk dat ze hier wat kritischer bekeken worden.
Dus, brand los!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. flinke crop
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

groet,
Leon

Met dank aan Willem voor het plaatsen!
Laatst gewijzigd door leon van den akker op do mar 04 2010 11:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet,
Leon van den Akker
http://www.flickr.com/photos/leon55/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vikash

Re: Voor het eerst........!!

Bericht door Vikash » za mar 06 2010 1:53 pm

Mooie serie voor zwart/wit.
De mooiste vind ik toch wel nummer 2. Mooie subtiele schaduwen op het gezicht en focus op de mic.
Heb je er bewust voor gekozen om je shots te maken met extra ruimte boven het object?
Of gewoon bewust niet gecropt?
Al met al... leuke foto's :wink2:

leon van den akker
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door leon van den akker » za mar 06 2010 2:35 pm

Hoi Vikash

dankjewel.
Ja, ik heb er bewust voor gekozen om ze zo op de foto te zetten waardoor het een groter ruimtelijk effect krijgt.

groet,
Leon
met vriendelijke groet,
Leon van den Akker
http://www.flickr.com/photos/leon55/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo mar 07 2010 1:44 am

Geen verkeerde foto's, maar om het beste testresultaat te laten zien, zou ik ze in kleur plaatsen. Met een omzetting naar Z/W verdwijnt een groot deel van de kleurruis en met een D700 zou je daar bijna geen last van mogen hebben, tenzij je foto's onderbelicht zijn en je ze softwarematig opgekrikt hebt.
Toch een paar kritische opmerkingen:

Foto 1: de ruimte erboven heeft voor mij hier geen meerwaarde. Als daar de spots hadden gehangen wel. Ook omdat de gitarist vanaf zijn knieën erop staat. Ik zou voor een lager standpunt hebben gekozen zodat je de gitarist in zijn geheel erop had met spots boven hem, of croppen tot vlak onder de gitaar en boven de spots.

Foto 2: Is niet scherp op het gezicht. Het focuspunt ligt volgens mij op de knik van de micr. standaard.

Foto 3: Jammer dat de voorste gitarist er met zijn hoofd niet helemaal op staat.

Foto 4: Ok het is een crop, maar verder geen bijzondere plaat. Ik weet niet wat je hier mee wil laten zien.

Foto 5: Sterke plaat! Ik zou alleen die vervelende lichte streep boven wegshoppen.

Foto 6: Jammer dat niet de hele drumkit erop staat en dat de kit niet in het midden zit. Dus een stukje rechts eraf, dan ben gelijk dat storende stukje hardware kwijt.

Al met al, wat verbeterpuntjes wat mij betreft, maar nogmaals absoluut niet verkeerd.
Wat nog veel belangrijker is, konden die gasten een beetje spelen?

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo mar 07 2010 9:44 am

Draadje opgepoetst.
Bedankt allen voor het meehelpen van het plaatsen van de foto's !!
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

leon van den akker
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door leon van den akker » zo mar 07 2010 10:34 am

Hoi Irwan!
Bedankt dat jij in ieder geval de moeite genomen hebt om te reageren.
Aan de foto's heb ik op zich niet zo erg veel gedaan. Ik heb ze tijdens het concert al in z/w geschoten om alvast een indruk te krijgen. (De nefs heb ik helaas al weggegooid, dus ik kan ze helaas niet in kleur laten zien)
Enneh...., lichtomstandigheden? Laten we het daar maar niet over hebben! Bagger! Dus veel onderbelichte foto's technisch gezien. Maar techniek is voor mij soms ondergeschikt aan het sfeertje en dan sta ik er toch versteld van wat er nog uit te halen is.
't was voor mij vooral een experiment om te kunnen zien hoe het zit met de scherpte/diepte van deze camera.
En dat komt er bij sommige foto's goed uit wat mij betreft.
Maar (en dat meen ik serieus), bedankt voor jouw commentaar/opmerkingen op de foto's. Altijd goed! Het maakt dat ik er de volgende keer weer kritischer naar ga kijken.

De bands die op deze avond speelde kwamen allemaal uit de regio. Was erg leuk om mee te maken en ik was verrast door het niveau waarop deze gasten speelden.
Voor herhaling vatbaar!

groet,
Leon
met vriendelijke groet,
Leon van den Akker

leon van den akker
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door leon van den akker » zo mar 07 2010 10:35 am

Hey Mike,
bedankt voor het oppoetsen. Werd inderdaad een rommeltje!

groet,
Leon
met vriendelijke groet,
Leon van den Akker

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo mar 07 2010 10:50 am

leon van den akker schreef:Hoi Irwan!
Bedankt dat jij in ieder geval de moeite genomen hebt om te reageren.
Aan de foto's heb ik op zich niet zo erg veel gedaan. Ik heb ze tijdens het concert al in z/w geschoten om alvast een indruk te krijgen. (De nefs heb ik helaas al weggegooid, dus ik kan ze helaas niet in kleur laten zien)
Enneh...., lichtomstandigheden? Laten we het daar maar niet over hebben! Bagger! Dus veel onderbelichte foto's technisch gezien. Maar techniek is voor mij soms ondergeschikt aan het sfeertje en dan sta ik er toch versteld van wat er nog uit te halen is.
't was voor mij vooral een experiment om te kunnen zien hoe het zit met de scherpte/diepte van deze camera.
En dat komt er bij sommige foto's goed uit wat mij betreft.
Maar (en dat meen ik serieus), bedankt voor jouw commentaar/opmerkingen op de foto's. Altijd goed! Het maakt dat ik er de volgende keer weer kritischer naar ga kijken.

De bands die op deze avond speelde kwamen allemaal uit de regio. Was erg leuk om mee te maken en ik was verrast door het niveau waarop deze gasten speelden.
Voor herhaling vatbaar!

groet,
Leon
Leon graag gedaan, och enneuh het is maar mijn mening.
Maarre, voor de scherpte diepte ben je volgens mij meer afhankelijk van je objectief, dan van je body. Jammer dat ik de exif-gegevens niet kan zien. Welke ISO instellingen en objectief heb je gebruikt?

Groet, Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo mar 07 2010 10:56 am

Pancarans schreef: Maarre, voor de scherpte diepte ben je volgens mij meer afhankelijk van je objectief, dan van je body.
Ja, maar dit is natuurlijk wel een FX body, en als je de overstap maakt van DX naar FX is de scherptediepte van objectieven die je al jaren gebruikt op DX opeens anders. :)

leon van den akker
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door leon van den akker » zo mar 07 2010 11:08 am

Hoi Irwan,
Ja, Tom is mij net voor. Het heeft alles te maken met de grotere sensor (vraag me niet naar technische details) en die maakt dat je uiteindelijk minder scherpte/diepte kunt produceren dan met een DX camera. Dus je onderwerp losser kunt maken van de achtergrond
De foto's heb ik geschoten met een 24-70mm/2.8 lens op 3200 iso.

groet,
Leon
met vriendelijke groet,
Leon van den Akker

San

Bericht door San » zo mar 14 2010 10:39 am

Mooie serie! Zwartwit ook erg mooi, hoewel ik ook benieuwd ben naar de kleurenversie, maar ik begrijp dat je deze foto's in zwartwit hebt geschoten. Dus deze serie is met de Nikkor 24-70 gemaakt .. ik denk dat ik deze lens ga huren een keertje...

leon van den akker
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door leon van den akker » ma mar 15 2010 7:22 pm

Dank je wel San.
Eenmaal geprobeerd vrees ik het ergste voor jou!

groet,
Leon
met vriendelijke groet,
Leon van den Akker

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”