Klik op de foto voor grotere afbeelding
is dit wel scherp
-
dirk-jan boon
- Hans Braakhuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Helaas, dit is niet scherp. Ik heb gekeken naar de spinnedraden net naast de steel. Dat kan beter. Ook de haartjes op de steel kunnen beter.
Maak eens een zelfde opname met een vaste 50mm, diafragma 4, om ook de onscherpte in voor en achtergrond te krijgen. En verwijder die witte balk in de achtergrond.
Maak eens een zelfde opname met een vaste 50mm, diafragma 4, om ook de onscherpte in voor en achtergrond te krijgen. En verwijder die witte balk in de achtergrond.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op wo mei 02 2007 8:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- M.Oorthuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb je deze foto gemaakt met je tamron? zo ja dan komt de onscherpte denk ik door het f/2,8 icm de 75 mm. die je hebt gebruikt en daar komt ook nog eens bij dat je waarschijnlijk een hoge ISO waarde hebt gebruikt wat de scherpte ook niet ten goed komt. Verder kan ik het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ben van mening dat foto's die uit een DSLR komen nog een kleine mate van verscherping nodig hebben. (bijv. d.m.v. de smart sharpen functie in PS).
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
a3sfoto
De foto ziet er best scherp uit.
Alleen zie ik dat je niet de volledige resolutie van je camera gebruikt hebt M in plaats van L.
Ook denk ik het idee dat je ISO-instelling niet op 200 (maar 800) staat als ik kijk naar diafragma en sluitertijd van F8 en 1/250 sec.
Het ruis bij deze foto kan de illusie geven dat de foto onscherp is.
Je kan dan beter 200 of 400 iso gebruiken en je camera op een satief zetten en je camera op afstand/zelfontspanner (2 sec) zetten.
Ook zie ik langs de rand van de bloemen jpeg-artefacten waardoor ik denk dat je camera niet stond ingesteld op Fine maar op Normaal of misschien wel basic.
Ik zelf fotografeer altijd op de maximale resolutie (L) op JPEG Fine en ook (ligt eraan wat ik fotgrafeer) op RAW om dit soort dingen te voorkomen ook al kun je dat niet altijd
Alleen zie ik dat je niet de volledige resolutie van je camera gebruikt hebt M in plaats van L.
Ook denk ik het idee dat je ISO-instelling niet op 200 (maar 800) staat als ik kijk naar diafragma en sluitertijd van F8 en 1/250 sec.
Het ruis bij deze foto kan de illusie geven dat de foto onscherp is.
Je kan dan beter 200 of 400 iso gebruiken en je camera op een satief zetten en je camera op afstand/zelfontspanner (2 sec) zetten.
Ook zie ik langs de rand van de bloemen jpeg-artefacten waardoor ik denk dat je camera niet stond ingesteld op Fine maar op Normaal of misschien wel basic.
Ik zelf fotografeer altijd op de maximale resolutie (L) op JPEG Fine en ook (ligt eraan wat ik fotgrafeer) op RAW om dit soort dingen te voorkomen ook al kun je dat niet altijd
-
riederalp