Utrecht met 35mm

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

Re: Utrecht met 35mm

Bericht door Frederix » vr mar 26 2010 5:18 am

Kroontje schreef:
Bij foto 2 had je misschien een teleobjectief moeten gebruiken . . . . . . :twisted:
Als niet TS-er wil graag weten waarom met teleopjectief....omdat ik weet hoeveel ruimte er is..bij de Dom :wink: en leer graag bij.

Kroontje
Sorry Kroontje, maar dit was als grapje bedoeld. Met een teleobjectief was er van de daar lopende juffrouw misschien wel een veel interessanter plaatje te maken geweest. :twisted: Ik vind de foto zoals deze er nu uitziet niet echt boeiend.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr mar 26 2010 4:19 pm

:D Oke Ik vat hem :wink:

Groet Kroontje

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » vr mar 26 2010 5:17 pm

Frederix schreef:
Kroontje schreef:
Bij foto 2 had je misschien een teleobjectief moeten gebruiken . . . . . . :twisted:
Als niet TS-er wil graag weten waarom met teleopjectief....omdat ik weet hoeveel ruimte er is..bij de Dom :wink: en leer graag bij.

Kroontje
Sorry Kroontje, maar dit was als grapje bedoeld. Met een teleobjectief was er van de daar lopende juffrouw misschien wel een veel interessanter plaatje te maken geweest. :twisted: Ik vind de foto zoals deze er nu uitziet niet echt boeiend.
Zelf vind ik het mooi om jou foto's te zien Fred met de beweging die jij vaak in mensen fotografeert, alleen als ik zelf foto's maak vind ik dat juist niet interessant.
Foto 1: Deze had ik anders willen maken maar het was al moeilijk genoeg om juist geen gedeelten van mensen op de foto te krijgen.
Het was niet erg terras weer een graad of 7 geloof ik dat het was die dag.

Foto 2: Ik heb er juist voor gekozen om de lopende "juffrouw" wat op de achtergrond te houden ivm met de diepte in het beeld en om het beeld niet te saai te maken :)
Laatst gewijzigd door Robin op vr mar 26 2010 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » vr mar 26 2010 5:33 pm

JacTrum schreef:Ik vroeg mij -net als Ale - af hoe je die lijnen zo mooi recht hebt weten te houden. Grotere afstand, camera recht gehouden en foto uitvergroot? Mooie foto's!
Hoi Jactrum,

dit is wat ik eerder in het draadje heb gepost aan ALE:
theshadow schreef:
ALE schreef:Strak werk en vooral netjes belicht Robin. Veel achteraf moeten corrigeren of je camera mooi loodrecht gehouden? Je bent de ladder vlug en goed aan het bestijgen. Klasse!
Groet,

ALE
Foto 2:
Heb hem iets rechtgezet niet veel en de voorkant afgesneden ivm een half voorwiel van een geparkeerde fiets op de hoek van de onderdoorgang daardoor kon ik de doorgang ook iets beter centreren :wink2:
Kwa belichting heb ik alleen in de bovenkant achterin met 2 U-point in Capture NX2 iets helderder gemaakt zodat er nog iets van de structuur te zien is en nog gespeeld met U-points.

Het leuke is dat ik al meer leer over Capture NX en dat maakt het leuk!!
Doordat je van te voren beter je compositie bepaalt kan je je meer concentreren op de rest zoals belichting, de lijnen in de foto etc...
Verder heb ik "Da grip" van Joe Mcnally gebruikt, dit werkt erg goed voor meer stabiliteit.

Foto 1 heb ik iets recht gezet en iets gecropt wegens het beter uitkomen van de lijnen en storende elementen in de foto.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr mar 26 2010 7:09 pm

Verder heb ik "Da grip" van Joe Mcnally gebruikt, dit werkt erg goed voor meer stabiliteit.
Hier ben ik niet helemaal mee eens, want zoals hij verteld dat de camera steady is in de schouder..is niet helemaal waar.
Er komt meer bij kijken. Wat dacht je van je adem. waarom blazen geweer schutters hun adem uit...juist voor een perfect schot.
En ik kan dat weten :mrgreen:
En daar heeft hij het niet over :twisted: En het is wel belangrijk als je in een lage sluiter schiet :wink:

Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”