Nazareth

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nazareth

Bericht door JacTrum » za mar 27 2010 4:04 pm

In Nazareth staat natuurlijk een kerk over de plaats waar Jezus zou hebben gewoond. Die verblijven zijn vis de kerk te bekijken.
Moslims pesten daar nogal, met grote spandoeken die christenen van hun dwaling af moeten brengen om ze naar Mohammed te brengen.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. De grotten onder de kerk
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Ruud O

Re: Nazareth

Bericht door Ruud O » za mar 27 2010 6:14 pm

Hele fraaie serie, heb met genoegen gekeken, ook naar de andere foto`s van Israel.
Groet Ruud.

Daniël

Bericht door Daniël » za mar 27 2010 6:26 pm

Deze zijn ook heel indrukwekkend zeg. Wat een locaties heb jij bezocht :shock:

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za mar 27 2010 6:52 pm

Mooie plekken geschoten... wat ik me nog herinner van Nazareth is dat ik het in de straatjes daar erg vies en rommelig vond. Is dat nog steeds zo?
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » za mar 27 2010 9:00 pm

Wat een detail! Mooi hoor!

Nooit geweten dat er moslim-organisaties waren met zulk banner vertoon.

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » za mar 27 2010 10:23 pm

Mooie serie Jac !
:)

Deze plaats staat zeker ook op mijn lijst om nog een keer te bezoeken...

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » za mar 27 2010 10:26 pm

prachtig vastgelegd Jac , complimenten.

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

george013

Bericht door george013 » za mar 27 2010 11:08 pm

n Nazareth staat natuurlijk een kerk over de plaats waar Jezus zou hebben gewoond. Die verblijven zijn vis de kerk te bekijken.
Moslims pesten daar nogal, met grote spandoeken die christenen van hun dwaling af moeten brengen om ze naar Mohammed te brengen.
Jac,
Het kost me moeite om hierop te reageren. Maar toch.
De staat Israel is een gedrochte ontstaan uit het anti-semitisme van de katholieke kerk in Europa. En een ander aspect was de economische ongelijkheid tussen de westerse joden en de plaatselijke bevolking die zelf geen eigenaar was van de grond waarop ze leefden. Die leefden , en vaak leven, nog in een feodaal stelsel.
Als je Israel wilt bekijken, moet je deze overwegingen ook meenemen.
Het zijn de katholieken die de joden van een dwaling beschuldigen, niet de moslims de christenen.
En ja, als je naar Yad Vashem gaat of naar Auschwitz, moet je niet vergeten dat dit allemaal dichterbij mogelijk is gemaakt als dat je vermoedt.
En niet vergeten dat daar ook mensen wonen die geen deel hebben uitgemaakt van de Europese geschiedenis.
Sorry, ik moest er even vanaf.
George

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » za mar 27 2010 11:52 pm

George, ik heb begrip voor je bedenkingen. Ik heb Israel bezocht met een 'blanco' opinie, als een land dat van belang is voor onze wereldhistorie en ik heb geprobeerd daar objectief verslag van te doen, zonder uitgesproken mening. Die heb ik natuurlijk wel, maar ik vind het niet in het kader van deze site passen daar iets over te zeggen. Het gaat me hier om de foto's.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mar 28 2010 12:38 am

JacTrum schreef:Het gaat me hier om de foto's.
Ons ook.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Helma

Bericht door Helma » zo mar 28 2010 7:21 am

Natuurlijk gaat het hier om de foto's, en ik moet zeggen dat ik heb genoten van álle foto's!
Wat hebben jullie veel gezien en wat heb je het mooi vastgelegd. Sommige foto's zijn erg indrukwekkend en "raken" me op een of andere manier.
Een prachtig verslag van jullie belevenissen.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo mar 28 2010 2:07 pm

Weer zo'n heerlijke serie, puur genieten. Misschien de eerste foto iets rechtop zetten en die takken bovenin weghalen en dan is hij helemaal af. Blijft wel een beetje muggenziften...
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”