Groet, Cees

Tja er wordt wel eens vaker om mij gelachen. Ik kan het ook niet helpen. Geen idee waar dat aan ligt. Ik zit er ook niet mee. Het kan me trouwens ook niets schelen. Ze doen maar. Wat geeft dat nu. Daar kan ik me echt niet druk om maken.jschellevis schreef:En Gerrit,
Jou opmerking spant de kroon! Een 'krakkemikkige' camera. Das lachen zeg met Gerrit. Ik snap ook wel dat het een amateur camera is, maar een 'krakkemikkige' camera koop je niet van Nikon. Ook al is het een instap model. Als dat wel zo is, dan is het maar goed ik geen Nikon meer heb!
De camera is niet door externe factoren kapot gegaan. Het apparaat was zo goed als nieuw! Ik ben uiterst zuinig met al mijn spullen. Er zit echt geen zand/stof of wat dan ook in.
-Jos
Ik ben het volledig met je eens dat zo'n camera het langer moet doen. Het enige dat ik bedoel is dat je (bewust) een overeenkomst sluit voor een jaar garantie. Die loopt dan ook af. Als je camera na dat jaar kapot gaat, is het logisch dat je de volledige reparatiekosten moet betalen. Anders zou je de situatie ook andersom kunnen verwachten. "Dag klant, de garantieperiode is nog niet om, maar we hebben graag dat je vijftig euro bijdraagt in de reparatiekosten". Dat slaat ook nergens op. Op coulance moet je kunnen rekenen als je garantieperiode echt net afgelopen is. Een paar dagen of drie weken ofzo. Niet als de garantieperiode van een jaar al een half jaar afgelopen is.jschellevis schreef:Hé Roel,
Ik eis ook niet meer garantie van mijn leverancier. Ik eis redelijkheid. Als ik voor 750 euro een camera koop, dan mag je hier een bepaalde levensduur van verwachten. Ik had pech, de camera ging eerder stuk, maar na het garantietermijn.
Het is mijn inziens niet redelijk dat hier een reparatiebedrag van 334 euro bij komt kijken. Ik had 150-200 euro redelijk gevonden bijvoorbeeld.
-Jos
Code: Selecteer alles
Als je camera na dat jaar kapot gaat, is het logisch dat je de volledige reparatiekosten moet betalen. Anders zou je de situatie ook andersom kunnen verwachten. "Dag klant, de garantieperiode is nog niet om, maar we hebben graag dat je vijftig euro bijdraagt in de reparatiekosten". Dat slaat ook nergens op. Op coulance moet je kunnen rekenen als je garantieperiode echt net afgelopen is. Een paar dagen of drie weken ofzo. Niet als de garantieperiode van een jaar al een half jaar afgelopen is.