01

02

03

Tot slot zomaar een sfeeropname bij avondlicht in het natuurgebiedje Noord AA bij Zoetermeer.
04

ja en?M.Oorthuis schreef:Wat is er op 1 gebeurd met de lucht? Die is afkomstig van een andere foto.
Kwestie van smaak, persoonlijk hou ik er niet van om stukjes van andere plaatjes te plakken in een andere foto.rush079 schreef:ja en?M.Oorthuis schreef:Wat is er op 1 gebeurd met de lucht? Die is afkomstig van een andere foto.
Ben ik met je eens kwestie van smaak, ik houd wel van een beetje knip en plakwerk. De vraag is of een foto realistisch "moet" overkomen. Het gaat bij mij om het beeld en de indruk die het op de kijker maakt, of het gevoel wat een beeld oproept. Hoe dat beeld tot stand is gekomen doet er niet zo veel toe, maar goed dat is mijn visie. Ik vind zelf dat de foto aan drama gewonnen heeft met een andere lucht. Lang leve fotoshop.George Fennes schreef:Kwestie van smaak, persoonlijk hou ik er niet van om stukjes van andere plaatjes te plakken in een andere foto.rush079 schreef:ja en?M.Oorthuis schreef:Wat is er op 1 gebeurd met de lucht? Die is afkomstig van een andere foto.
Naar mijn mening komt het ook wat onrealistisch over.
Groetjes George
Dat ben ik helemaal met je eens, vind ik ook jammer. Ik weet nog niet goed hoe ik dat beter kan doen. Ben pas begonnen met photoshop. Met dit soort opmerkingen kan ik wel uit de voetenDaviddvd schreef:Leuke foto's , maar ik vind bij 1 dat je te duidelijk kan zien dat het gephotoshopt is. Aan de randen bij de bomen kan je dat goed zien.
Helemaal mee eens. En de wolken van 01 kloppen gewoon niet in het beeld.JacTrum schreef:Of foto 1 gefotoshopt is of niet vind ik minder belangrijk dan dat ik de lucht meteen onnatuurlijk over vond komen. Die wolken zijn dichterbij geschoten dan de plaats die ze in de foto krijgen. Verder mooie foto's!