Op de site van Calumet kwam ik dit boeiende filmpje tegen. De fotograaf die het artikel aanprijst doet dat duidelijk niet gratis, maar het komt allemaal toch erg oprecht over. Ik krijg dan het ongetwijfeld beoogde gevoel dat ik geen alternatief meer heb dan ogenblikkelijk naar de fotozaak te rennen, hoewel ik door de ervaringen met mijn expodisc (én de net zo goede ervaringen zonder!) al tot kalmte gemaand had moeten zijn.
Niettemin ben ik ervan overtuigd dat "kleurbeheer" zeker bestaansrecht heeft, ook buiten de professionele kring. Ik bevind mij ruim buiten die kring. Alleen is de vraag dan hoe ver ik daarin moet gaan zonder aan de bedelstaf te raken door aanschaf van een Eizo monitor en wat dies meer zij. Om tot een evenwichtig oordeel hierover te komen heb ik inmiddels al verscheidene artikelen en opstellen gelezen. Hoewel ik zeker weet dat ik over een redelijk ruim bemeten intelligentie beschik

Weet iemand mij op het spoor te zetten van een tekstje of tekst of boekje dat voor mijn alfa-denkraampje te bevatten moet zijn, zodanig dat ik mij toch een juist beeld van het onderwerp kan vormen?