Bollen update

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frans Hofstede
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Bollen

Bericht door Frans Hofstede » za apr 10 2010 11:18 am

JaapV schreef:
JacTrum schreef:Of foto 1 gefotoshopt is of niet vind ik minder belangrijk dan dat ik de lucht meteen onnatuurlijk over vond komen. Die wolken zijn dichterbij geschoten dan de plaats die ze in de foto krijgen. Verder mooie foto's!
Helemaal mee eens. En de wolken van 01 kloppen gewoon niet in het beeld.
Iets anders: had je een D700 geleend/gehuurd? Op je site staat dat je fotografeert met een D90 maar 02 en 04 zijn met een D700 gemaakt, terwijl 03 niet thuis geeft op exif. Ik vind 02 wel verreweg de beste.

Leuke beelden in Luxemburg trouwens!

Nog een "trouwens": hoe krijg je je naam en copyrightgegevens zo mooi waar ze thuishoren in exif? Of heb je die gegevens in IPTC gezet? Ik kan dat maar moeilijk uit elkaar houden in die "Jeffrey's Exif Viewer" van het forum :?
Nóg een edit: al gevonden. Is inderdaad IPTC data.
Klopt. ga de site nog aanpassen. Ben toch overgestapt naar de D700. De D90 beviel goed, maar was toendertijd een aanschaf, die ik toen kon bekostigen. Ben nu zeer blij met de D700.
De D700 biedt zelf een optie om de copyrightgegevens in de EXIF vast te leggen. Een aantal andere gegevens gaan inderdaad via de IPTC data.
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.

Daniël

Re: Bollen update

Bericht door Daniël » za apr 10 2010 5:53 pm

Nu klopt die foto zonder bewerkte lucht

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » za apr 10 2010 6:19 pm

Veel beter zo! :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za apr 10 2010 11:34 pm

Sja, ik zie dat toch weer niet als "veel beter zo". Duivels dilemma?
Het is nu idd een saaie lucht en "dus" een saaie foto (en dat vond je zelf natuurlijk ook), maar die andere klopte gewoon niet.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”