Rondje Amersfoort per scooter en iPhone

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Rondje Amersfoort per scooter en iPhone

Bericht door Skippy » di apr 27 2010 9:58 pm

Vanavond heb ik in Amersfoort wat rondgereden met de scooter en met de iPhone een serie fotootjes gemaakt. Deze vervolgens in de iPhone met de prima app Camera Bag geprocessed (effect Lolo, een soort Holga) en daarna met de iPhone app van Flickr naar Flickr geupload. Geweldig dat dit op deze manier kan, heerlijk creatief bezig zijn zonder poespas. Uiteraard leent zo'n iPhone zich niet voor elk type fotografie maar voor dit soort beelden gaat het prima.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Daniël

Re: Rondje Amersfoort per scooter en iPhone

Bericht door Daniël » wo apr 28 2010 7:39 am

Geeft wel een leuk effect zo. Heel apart.
Ziet er een beetje uit als een overjarige film foto's :wink2: :lol:
#3 kijkt ook heel mooi naar je schaduw :lol: Weet niet of het toeval is maar is wel leuk

Frederix

Bericht door Frederix » wo apr 28 2010 9:36 am

Skippy, ik hád het kunnen weten!!!!
Je laat hier maar weer eens zien dat een goede fotograaf met alles schitterende foto's kan maken, daar heb je helemaal geen dure camera voor nodig. Dit is een gave serie.
Laatst gewijzigd door Frederix op wo apr 28 2010 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniël

Bericht door Daniël » wo apr 28 2010 10:23 am

Ik herinner me ergens een stuk te hebben gelezen over een pro fotograaf die met een mobiel geweldige foto's had genomen en daar een etalage mee vol had gehangen of iets dergelijks.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo apr 28 2010 10:25 am

Daniël schreef:Ik herinner me ergens een stuk te hebben gelezen over een pro fotograaf die met een mobiel geweldige foto's had genomen en daar een etalage mee vol had gehangen of iets dergelijks.
Zal Chase Jarvis zijn. Zie o.a. deze link http://blog.chasejarvis.com/blog/2009/0 ... community/

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo apr 28 2010 10:27 am

Frederix schreef:Skippy, ik hád het kunnen weten!!!!
Je laat hier maar weer eens zien dat een goede fotograaf met alles schitterende foto's kunt maken, daar heb je helemaal geen dure camera voor nodig. Dit is een gave serie.
Hoi Fred, bedankt voor dit mooie compliment, wordt zeer gewaardeerd. Trouwens, je kan er zelf ook wat van!
Ik ben van plan meer met de iPhone te gaan fotograferen en heb op mijn Flickr-pagina (zie link onder) hiervoor een nieuwe set iPhone aangemaakt. Fotografie met een mobieltje Is een prima tegenhanger voor al het (doorgeschoten) hoogtechnologische gedoe met de dslr :)

Rose69

Bericht door Rose69 » wo apr 28 2010 2:24 pm

Gave serie! Goed te beseffen wat het oog kan doen. Leuk dat je door mijn gemeente bent heengeweest :-)

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo apr 28 2010 3:25 pm

Rose69 schreef:Gave serie! Goed te beseffen wat het oog kan doen. Leuk dat je door mijn gemeente bent heengeweest :-)
Hé bedankt :) Ach, ik woon in Amersfoort dus veel moeite was het niet. Ik dacht trouwens dat een echte Hooglander liever niet met Amersfoort geassocieerd wilde worden ...?

Rose69

Bericht door Rose69 » wo apr 28 2010 3:39 pm

Skippy schreef:
Rose69 schreef:Gave serie! Goed te beseffen wat het oog kan doen. Leuk dat je door mijn gemeente bent heengeweest :-)
Hé bedankt :) Ach, ik woon in Amersfoort dus veel moeite was het niet. Ik dacht trouwens dat een echte Hooglander liever niet met Amersfoort geassocieerd wilde worden ...?
haha ben ook eigenlijk geen echte Hooglander, wij zijn import vanaf augustus 2009 ;-) Maar ik voel me wel Hooglander ... alleen dan ook met heel veel sympathie voor Amersfoort. Ik kijk uit naar Keistad festival en daar mijn 1e concerten eens proberen vast te leggen met mijn camera: Oleta Adams bijvoorbeeld. Ga jij dan met je iPhone :P

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”