Bericht
door Léon Obers » zo jan 24 2010 8:09 pm
Uiteraard snap ik dat dit meisje je grootste trots is, alleen van de foto ben ik minder gecharmeerd.
Dat randje om de foto hoeft voor mij niet, maar OK kan persoonlijk zijn. Wat me eigenlijk minder aanspreekt is de wijze waarop je je kleine meid benaderd hebt, op de foto hebt gezet, als houding en uitkadering. Doordat het lijfje eronder helemaal wegvalt en een namaak schaduw van dat kitsch randje eromheen op de witte kleding valt, krijg je een "zwevend" hoofdje waarvan de verhoudingen ten opzichte van de rest met de armpjes dan heel vervreemdend gaat overkomen, ja zelfs bijna een cartoon gaat worden. Dat lijkt me juist net het tegenovergestelde van wat je zou willen bereiken, maar zo komt het bij mij als beeld wel over als nuchtere buitenstaander. Probeer even je persoonlijke gevoel voor je meisje opzij te zetten en ook gewoon de foto pur sec als foto analyserend te benaderen op de wijze zoals ik het hier heb beschreven. Dan hoop ik dat je dat ook doorziet, zodat je er iets van opsteekt om het volgende keer beter te doen.
Vriendelijke groet, Léon Obers