Dynamisch AF

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
hjanssen

Bericht door hjanssen » wo mei 17 2006 4:09 pm

ML schreef:Dynamische Af 'ziet' dus het onderwerp binnen komen op bijvoorbeeld het linker AFveld, en de camera -software- heeft je onderwerp dus eerder in de smiezen. ...
Maar hoe kan de camera de keuze maken als ook aan de rechterkant iets gebeurd? Of eigenlijk wat vind ik belangrijker de aanvaller of de verdediger, dat kun je nergens ingeven.

ML

Bericht door ML » wo mei 17 2006 5:36 pm

Daarin heb je wel gelijk hjanssen..... De vraag was hoe het werkt en waarvoor je het zou kunnen gebruiken. Leer de mogelijkheden van de techniek gebruiken en houd heel veel rekening met de onmogelijkheden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de dynamische Af zelf nauwlijks gebruik.
Voetbal voorbeeld kwam in mij op maar fotografeer dit nooit. Ben meer een "natuurfotograaf" en het voorbeeld van een vliegende vogel die je beeld binnen komt had dus veel beter geweest. Bij zoiets gebruik ik het wel.

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo mei 17 2006 6:04 pm

Ik heb één keer een hockey wedstrijd gefotografeerd en dat gedaan met de AF-C stand en verder de speler, die je wilt fotograferen gewoon volgen en op het bijna kritische moment op Ch (continue high) afdrukken.

Verder betwijfel ik of het werkt. Een tijdje geleden ging ik een lens testen, maar was alleen een C...vatting aanwezig, dus op een 350 gezet en even testen buiten. Daar zag ik de rode scherpstelindicator door het beeld vliegen, die kon geen keuze maken. Ik weet het was een ander merk, maar toch.

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”