Sensor D300s

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Sensor D300s

Bericht door Léon Obers » vr jun 04 2010 10:58 am

joepert schreef: Vuil op je sensor is heel normaal
Dat is de essentie van wat we hier zien. De TS gebruikt diverse objectieven gezien zijn onderschrift. Ook al ben je nog zo voorzichtig, en kun je niet achterhalen waar het vandaan komt. Het gebeurd gewoon. Je kunt vandaag een camera kopen en morgen vuil op de sensor hebben zitten, dus ook binnen 3 maanden. Jammer, maar de enige remedie is gewoon schoon (laten) maken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr jun 04 2010 11:41 am

Eens met Léon, maar wil nog wel even aantekenen dat wat Bernd zegt in mijn ogen niet normaal is. Of laat ik het genuanceerder stellen: het is een fenomeen waar ik nog nooit van gehoord heb en ook geen last van heb gehad.

Bernd

Bericht door Bernd » za jun 05 2010 2:34 pm

joepert schreef:Eens met Léon, maar wil nog wel even aantekenen dat wat Bernd zegt in mijn ogen niet normaal is. Of laat ik het genuanceerder stellen: het is een fenomeen waar ik nog nooit van gehoord heb en ook geen last van heb gehad.

Ik zal je vertellen, heb ik de afgelopen jaren heel wat nieuwe body's gehad.
Altijd of het nu een beginners of pro camera was, maakt niet uit, altijd na een paar maanden intensief gebruik spatjes op de sensor.
Ik heb mij laten vertellen, want maak zelf niet mijn sensor schoon, dat ik veel voortkomen iets is.
Men verteld mij dat een nieuwe body de sluitermechanisme wat vettig is, en dat door het "slijten" van de coating op de sluiter minimale spatjes op de sensor geeft.
Het gekke is dat na een poos ik nooit meer "olie" vlekjes vind, alleen stofjes.
Althans zo is het mij uitgelegd.

Kees499
Forumlid
Forumlid

Bericht door Kees499 » za jun 05 2010 4:44 pm

Hallo

mijn d300s had dit ook nieuw uit de doos.... de mijne had het serieus vanaf F5.6 al !!! ben de volgende dag terug gegaan naar de zaak.. waar ze de boel effe gecleaned hebben uiteraard voor noppes.

goede service

Kees

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » za jun 05 2010 9:18 pm

Bernd schreef:
joepert schreef:Eens met Léon, maar wil nog wel even aantekenen dat wat Bernd zegt in mijn ogen niet normaal is. Of laat ik het genuanceerder stellen: het is een fenomeen waar ik nog nooit van gehoord heb en ook geen last van heb gehad.

Ik zal je vertellen, heb ik de afgelopen jaren heel wat nieuwe body's gehad.
Altijd of het nu een beginners of pro camera was, maakt niet uit, altijd na een paar maanden intensief gebruik spatjes op de sensor.
Ik heb mij laten vertellen, want maak zelf niet mijn sensor schoon, dat ik veel voortkomen iets is.
Men verteld mij dat een nieuwe body de sluitermechanisme wat vettig is, en dat door het "slijten" van de coating op de sluiter minimale spatjes op de sensor geeft.
Het gekke is dat na een poos ik nooit meer "olie" vlekjes vind, alleen stofjes.
Althans zo is het mij uitgelegd.
Curieus, ik had er dus echt nog nooit van gehoord.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”