Lens poetsen helpt niet dus ik denk dat ik het in het innerlijk van de camera moet zoeken. Kan het een vuiltje op de sensor zijn, kan ik daar zelf iets aan doen? Of moet ik gaan denken aan slechte pixels?

Um... dat lijkt me niet zo verstandig... Die dingen zitten meestal onder de rotzooi en vuiligheid. Waarschijnlijk ook wat te krachtig....Heidi schreef:Een blaasbalg heb ik niet maar zou het met de fietspomp lukken?
Vooral geen bulb. Maar het speciale menu-item gebruiken dat er speciaal daarvoor ingeprogrammeerd is. En dat heet 'spiegel omhoog' en is te vinden in het setup menu (steeksleuteltje).Warner schreef:De spiegel alleen is niet genoeg, je moet ook nog je sluiter openen (bulb stand)
En dan lees je van dat "deze functie met deze settings niet beschikbaar is". En maar zoeken en zoeken. Blijkt dat ze bedoelen dat de batterij niet vol genoeg is.Roelof schreef:Vooral geen bulb. Maar het speciale menu-item gebruiken dat er speciaal daarvoor ingeprogrammeerd is. En dat heet 'spiegel omhoog' en is te vinden in het setup menu (steeksleuteltje).Warner schreef:De spiegel alleen is niet genoeg, je moet ook nog je sluiter openen (bulb stand)
Zie blz 105 van de handleiding.
Arend-ho schreef:gratis ? vertel ?!
Arend...nooit te oud om te leren....