vogels 2

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
GdP

Bericht door GdP » zo mei 13 2007 7:21 pm

MEMENTO schreef:Uiteraard! Maar het is de toon die de muziek maakt, zoals men wel eens placht te zeggen...
Daar moet je gewoon doorheen kijken.
Ik ben bv. nog nergens het advies tegen gekomen om maar te stoppen met fotografie. We moeten gewoon niet zo ligt geraakt zijn.
En als je het over muziek wil hebben? Een Tuba klinkt nu eenmaal heel anders dan een dwarsfluit! :)

Gerrit

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo mei 13 2007 8:09 pm

GdP:Gewoon niet zeuren als iemand commentaar geeft

Dus we mogen de commentaar gever geen commentaar geven kom nou GdP.

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo mei 13 2007 9:09 pm

reneo57 schreef:GdP:Gewoon niet zeuren als iemand commentaar geeft

Dus we mogen de commentaar gever geen commentaar geven kom nou GdP.
je moet wel de hele zin meenemen want er stond nog iets achter " [GDP] Gewoon niet zeuren als iemand commentaar geeft wat misschien wat minder vriendelijk overkomt, want inhoudelijk kan je daar best meer aan hebben "

Op die manier trek je gerrit zijn antwoord uit verband... :lol:

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

hou het vriendelijk

Bericht door George Fennes » zo mei 13 2007 9:29 pm

Ik denk dat we wel eerlijk moeten zijn in onze antwoorden.

Maar het is wel de toon die de muziek maakt.

Je werkt hier met amateurs en niet met professionals.

Iedereen doet het voor zijn/haar hobby.

Opbouwende kritiek is goed.

Maar hoe breng je het.

Ik geef zelf ook een bepaalde vorm van onderwijs en heb ook voor de klas gestaan.

Altijd geleerd probeer eerst een positief punt naar voren te brengen en daarna een verbeterpunt.

Maar door ongezouten te zeggen dat deugd niet of het is een zooitje, zal je iemand onnodig voor het hoofd stoten en al durven ze niks terug te zeggen, de irritatie is er.

Vraag je zelf altijd af, wat wil ik bereiken.

Sommige raadgevers zijn trots en dat kan zich uiten op twee manieren.

a. Je kan jezelf omhoog steken dat je het zelf allemaal zo goed doet.
b. Je kan de ander de grond in boren en op die manier laten zien dat je beter bent.

In beide gevallen zal je nooit je doel voor 100% bereiken en is het verspilde moeite.

Gewoon respect voor elkaar tonen.

Degene die hier een foto plaatst doet dat uit het oogpunt dat hij/zij er toch wel trots op is, anders doe je dat niet.

Dan is het fijn te horen dat er commentaar op komt, positief met verbeterpunten en hoe het resultaat uiteindelijk verbeterd kan worden.

Dan blijft de sfeer goed en degene die die foto had gepost zal er een fijn gevoel aan over houden en de volgende keer weer een foto posten.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo mei 13 2007 9:43 pm

George Fennes dat heb je heel goed omschreven,zo is het en niet anders.

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo mei 13 2007 10:30 pm

George,

Als je een foto plaatst dan kan je commentaar krijgen. Goed commentaar of slecht commentaar. Als je daar niet tegen kunt, geen foto plaatsen simpel. Sommige mensen zeggen niets en sommige zeggen iets. Andere zeggen het weer op een wat zal maar zeggen harde manier. Daar is niets tegen te doen, ik kan me er ook niet druk om maken. Vaak is het de aard van het beestje, heb ik zelf ook last van. En het is al vaker gezegd, daar moet je een beetje door heen kijken. Ik neem de informatie die ik leuk en goed vind mee, de andere vergeet ik ter plekke.

PS En ik blijf fotograferen hoor, zal nog wel wat foto's plaatsen.....:lol:

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » ma mei 14 2007 7:44 am

George Fennes schreef:Degene die hier een foto plaatst doet dat uit het oogpunt dat hij/zij er toch wel trots op is, anders doe je dat niet.

Dan is het fijn te horen dat er commentaar op komt, positief met verbeterpunten en hoe het resultaat uiteindelijk verbeterd kan worden.

Dan blijft de sfeer goed en degene die die foto had gepost zal er een fijn gevoel aan over houden en de volgende keer weer een foto posten.

Groetjes George :D
Er zijn veel mensen die alleen oeh's en ahh's verwachten.
Dan is het een teleurstelling als er iets anders geschreven wordt.
Als je dan commentaar geeft is het neagtief of moet je het anders schrijven.

Misschien is het verstandig om bij je foto te zetten wat je van de kijker verwacht en de reden waarom je de foto plaatst.

Maar goed, iedereen loopt nu te zeiken over de manier van commentaar geven. De plaatser heeft er iets meer gedaan en heeft een beter resultaat behaald!
Dus als je meer over het geven van commentaar wilt zeuren open dan een nieuw onderwerp. Anders krijgt dit draadje wel een heel hoog "tente Truus" gehalte.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma mei 14 2007 2:28 pm

Waarom nu weer zo ongenuanceerd!!
Waarom moet je het nu weer zeuren noemen?
Ik ben het met George eens. Het gaat niet alleen om de boodschap, maar ook hoe die boodschap gebracht wordt.
Kritiek is pas opbouwend, als het ook als zodanig gebracht wordt.
Ik vind een opmerking van...het is te groen, een beetje vreemd, als de vogel groen is en de bomen erachter ook.
Tips hoe je een groene vogel in een groene omgeving met tegenlicht het best kunt fotograferen, daar zal Ruud zeer blij mee zijn. Dus praat gewoon over de instellingen van de camera, daar heb je wat aan..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”