Cursus CNX2 Oefening

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Kroontje

Cursus CNX2 Oefening

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 12:23 pm

Hallo

Ben een beetje aan het spelen met CNX2 en de cursus voor beginners :wink:
Vraag daar over.
Als ik bijvoorbeeld met de foto 1575.NEF bezig bent maak je eerst gebruik van Aanpassen / Kleur / LCH.
Daarna ga je naar Aanpassen / Kleur / Kleurbalans.
Moet je daar nu wel of niet een nieuwe stap maken :?:
Want als ik van LCH gelijk doorgaat naar Kleurbalans wordt de foto weer donker.

Of moet in Voorkeuren Alle stappen actief houden (snelle processor) :?:
Of maakt het niet uit als ik nieuwe stap toepas :?:

Groet Kroontje

Corbr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Re: Cursus CNX2 Oefening

Bericht door Corbr » do jul 22 2010 3:11 pm

Steeds weer een nieuwe stap maken. Rechts op je scherm krijg je dan een lijst met de stappen die je hebt gemaakt. Als je geen nieuwe stap maakt, overschrijf je de vorige. Je kan zo ook weer terug naar een vorige stap. De volgende stappen worden dan (tijdelijk) ongedaan gemaakt, maar die kan je zo weer aanklikken.

gr
Cor

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 3:18 pm

Dank je wel voor je reactie :wink: en de uitleg

Ook weer opgelost :)

Groet Kroontje

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » do jul 22 2010 5:02 pm

of inderdaad bij voorkeuren alle stappen actief hiuden aanvinken.
dan blijven alle bewerkingen staan en zie je gelijk in de foto wat je verbetert.
werd gek van dat steeds terug moeten klikken.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 5:24 pm

Hallo
Zal dat ook eens proberen...kijken of mijn pc dat aan kan een beetje rap :wink:

Groet Kroontje

george013

Bericht door george013 » do jul 22 2010 6:00 pm

Corbr schreef: .....Als je geen nieuwe stap maakt, overschrijf je de vorige......

gr
Cor
Dat is nu een voorbeeld van een onduidelijkheid in Capture. Het zal er wel ergens staan, maar...

Kroontje,
Heb je ook in de gaten dat aanpassen bedoeld is om toe te passen op selecties. Een selectie kan uiteraard ook de gehele foto zijn. En dat het ontwikkelen voor de gehele foto bedoeld is.
Als Engels geen probleem is, probeer deze eens http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle ... ption.html.
George

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 6:52 pm

Hallo george13

After the shoot CNX2 heb ik al op de boeken plank staan :wink:
Heb je ook in de gaten dat aanpassen bedoeld is om toe te passen op selecties. Een selectie kan uiteraard ook de gehele foto zijn. En dat het ontwikkelen voor de gehele foto bedoeld is.
Yep dat heb in de gaten...Gaat goed komen :wink:

Groet Kroontje

A.Translator

Bericht door A.Translator » do jul 22 2010 6:55 pm

Mag ik hier even op inhaken of ga ik dan te veel off topic? Moderator, verplaats maar als dat zo is.

Ik heb grote belangstelling voor het boek van Mike Hagen omdat ik teleurgesteld ben in the Guide to NX2 door Jason P. Odell (dat lijkt mij meer een veredelde gebruiksaanwijzing zoals die al bij het programma zit). Groot voordeel van de Guide is echter wel dat het ook in pdf-formaat te krijgen is.

Is het boek van Mike Hagen ook als ebook verkrijgbaar? Ik heb daarover op de site waar jij naar linkt niets kunnen vinden.

(Ik werk wat boeken over software betreft bij voorkeur met een of ander ebook-formaat: dan kan ik het boek op de ene monitor open hebben terwijl ik op de andere de oefeningen mee doe. Bovendien is het lettertje te vergroten (heel belangrijk!) en hoef ik geen slag te leveren tegen een steeds dichtvallend boek op mijn bureau.

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 8:13 pm

Hallo

Guide to NX2 heeft wel iets meer, maar inderdaad gaat het erop lijken (hier op pdf)
After the shoot vind ik zelf nog het beste :wink: Betere uitleg.
Hij is wel te downloaden als PDF, maar zal illegaal zijn vanaf sites waar je weer moet inloggen :twisted:
Mischien / beter is gewoon bij Bol.com of andere boekhandel...

Groet Kroontje

george013

Bericht door george013 » do jul 22 2010 8:30 pm

A.Translator schreef:Mag ik hier even op inhaken of ga ik dan te veel off topic? Moderator, verplaats maar als dat zo is.

Ik heb grote belangstelling voor het boek van Mike Hagen omdat ik teleurgesteld ben in the Guide to NX2 door Jason P. Odell (dat lijkt mij meer een veredelde gebruiksaanwijzing zoals die al bij het programma zit). Groot voordeel van de Guide is echter wel dat het ook in pdf-formaat te krijgen is.

Is het boek van Mike Hagen ook als ebook verkrijgbaar? Ik heb daarover op de site waar jij naar linkt niets kunnen vinden.

(Ik werk wat boeken over software betreft bij voorkeur met een of ander ebook-formaat: dan kan ik het boek op de ene monitor open hebben terwijl ik op de andere de oefeningen mee doe. Bovendien is het lettertje te vergroten (heel belangrijk!) en hoef ik geen slag te leveren tegen een steeds dichtvallend boek op mijn bureau.
GEBRUIK PAPIER!!!!!!!!!!!.
Kun je tussendoor lezen, tijdens tv-kijken, voor het slapen gaan, op de wc, kun je onderstrepen, kun je opmerkingen plaatsen en nog veel meer. En als je geirriteerd bent, kun je het ook naar iemand gooien. De gebondenheid aan de pc/monitor is voor mij absurd.
Als ik een boek opensla van tijden geleden zie ik aan de sporen/aantekeningen waar ik mee bezig geweest ben. Heerlijk is dat.
George

A.Translator

Bericht door A.Translator » do jul 22 2010 10:05 pm

george013 schreef:
A.Translator schreef: Is het boek van Mike Hagen ook als ebook verkrijgbaar? Ik heb daarover op de site waar jij naar linkt niets kunnen vinden.

GEBRUIK PAPIER!!!!!!!!!!!.
Kun je tussendoor lezen, tijdens tv-kijken, voor het slapen gaan, op de wc, kun je onderstrepen, kun je opmerkingen plaatsen en nog veel meer. En als je geirriteerd bent, kun je het ook naar iemand gooien. De gebondenheid aan de pc/monitor is voor mij absurd.
Als ik een boek opensla van tijden geleden zie ik aan de sporen/aantekeningen waar ik mee bezig geweest ben. Heerlijk is dat.
George
Ik lees romans of gedichten ook liever op papier, maar het lijkt wel of jij mijn redenen om wat betreft boeken over software de voorkeur aan ebook-formaat te geven niet gelezen hebt. Doen! Het zijn goede redenen. (Aantekeningen maken kan ik ook in mijn ebooks, hoor. En het zoekt zoveel makkelijker.)

@ Kroontje - Het hoeft ook helemaal niet illegaal - ik begrijp het verband niet. Ik heb menig boek over software in pdf- of ander digitaal formaat volstrekt legaal gekocht

Kroontje

Bericht door Kroontje » do jul 22 2010 10:19 pm

Hallo
@ Kroontje - Het hoeft ook helemaal niet illegaal - ik begrijp het verband niet. Ik heb menig boek over software in pdf- of ander digitaal formaat volstrekt legaal gekocht
Omdat hij niet legaal te krijgen is :wink:
Maar je weet maar nooit of hij nog komt, maar het is een mooi boek

Kroontje

george013

Bericht door george013 » do jul 22 2010 10:29 pm

Bovendien is het lettertje te vergroten (heel belangrijk!)

Sorry. Heeft niet de aandacht gekregen die het zou moeten hebben.
George

A.Translator

Bericht door A.Translator » vr jul 23 2010 8:47 am

Op Mike Hagens eigen site staat "After the shoot" (nog) niet als ebook,dus ik neem aan dat de andere sites die het wel verkopen, dat inderdaad niet legaal doen. Ik hoop dat hij het wel in dat formaat gaan aanbieden als er voldoende hardback boeken zijn verkocht.

george013

Bericht door george013 » vr jul 23 2010 9:07 am

Kom er niet helemaal achter wat dit voor een site is. Probeer zelf uit te zoeken.

http://www.booksamillion.com/cart?id=47 ... E789876980
George

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”