De twee petten

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

De twee petten

Bericht door Skippy » vr jul 23 2010 10:21 pm

Onderstaande foto gemaakt op Station Bijlmer, de man links is geobsedeerd door zijn nieuwe Apple iPad ...

Foto gemaakt met een Panasonic LX3.

Afbeelding

george013

Re: De twee petten

Bericht door george013 » vr jul 23 2010 10:45 pm

Ik weet niet hoe groot een iPad is, maar zoals hier lijkt het meer op een cassetterecorder.
Maar zonder dollen, bij mij veel te groen.
George

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jul 23 2010 11:15 pm

george013 schreef:Maar zonder dollen, bij mij veel te groen.
Het "groene" is een onderdeel van de Polaroid-bewerking. Een bewuste keuze die ik vind passen bij dit onderwerp.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo jul 25 2010 10:08 am

Ik vind het ook veel te groen en is wel makkelijk om het dan onder het mom van dat het bij de bewerking hoort weg te moffelen als zou het dan ineens wel goed zijn.
Erg dapper ook om George013's commentaar laatdunkend op het lightcatch forum te omschrijven als je hier geen halleluja's en oeh's en aah's krijgt.
Vind het trouwens toch laag van enkelen hier die op LC constant laagdunkend doen over het ncn forum maar hier dan wel nog naar complimentjes komen vissen.
Niet alleen in dit geval maar heel het LC forum is doorspekt met van die opmerkingen, erg kinderachtig en zoals ik al zei, ook erg dapper achter mensen hun rug om.
Blijf hier dan weg als je vind dat het hier allemaal prutsers zijn.
Kom maar op met je antwoord............
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo jul 25 2010 10:17 am

Gino schreef:Ik vind het ook veel te groen en is wel makkelijk om het dan onder het mom van dat het bij de bewerking hoort weg te moffelen als zou het dan ineens wel goed zijn.
Erg dapper ook om George013's commentaar laatdunkend op het lightcatch forum te omschrijven als je hier geen halleluja's en oeh's en aah's krijgt.
Vind het trouwens toch laag van enkelen hier die op LC constant laagdunkend doen over het ncn forum maar hier dan wel nog naar complimentjes komen vissen.
Blijf hier dan weg als je vind dat het hier allemaal prutsers zijn.
Kom maar op met je antwoord............
Gino, ik heb op LC helemaal geen oordeel uitgesproken ik heb er alleen naar verwezen. Bewerking is en blijft een kwestie van smaak, ik gun iedereen het recht om mijn bewerking niet te waarderen.

george013

Bericht door george013 » zo jul 25 2010 10:29 am

Begin nu nieuwsgierig te worden.
George

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo jul 25 2010 10:53 am

Dus je gaat nu met droge ogen zitten beweren dat dit niet gebeurd op LC :roll: :roll: :roll:
Dat zegt mij dus genoeg en bevestigd voor mij dat ik er goed aan gedaan heb niet meer actief te zijn daar.
Er zit daar een elitair clubje figuren die zich zo boven iedereen verheven voelen dat ik het nog geen moment gemist heb.
Vind het alleen jammer voor René dat jullie zo zitten te parasiteren daar, ik walg er gewoon van.
Ik houd erover op, veel plezier nog

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » zo jul 25 2010 11:03 am

Gino schreef:Dus je gaat nu met droge ogen zitten beweren dat dit niet gebeurd op LC :roll: :roll: :roll:
Dat zegt mij dus genoeg en bevestigd voor mij dat ik er goed aan gedaan heb niet meer actief te zijn daar.
Er zit daar een elitair clubje figuren die zich zo boven iedereen verheven voelen dat ik het nog geen moment gemist heb.
Vind het alleen jammer voor René dat jullie zo zitten te parasiteren daar, ik walg er gewoon van.
Ik houd erover op, veel plezier nog

Vind ik persoonlijk kort door de bocht, want "Skippy" kan niks doen aan de reacties, en doet in mijn ogen ook niks fout? Hij verwijst alleen...

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » zo jul 25 2010 11:48 am

LightCatch is naat mijn gevoel een prima medium. Het gemiddelde kennisniveau is er hoger, alhoewel beginners m.i. niet minder welkom zijn, en daar moet je je toe aangetrokken voelen. Maar ook op LightCatch is er gelukkig ruimte voor een dolletje.

Bovenstaande critiek is m.i. nogal gezocht.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo jul 25 2010 12:23 pm

@Daviddvd: je mist hier het punt wat ik probeer te maken want dit draadje is de voor mij bekende druppel die mij ertoe aanzet er iets van te zeggen.
Maar dit speelt dus al langer en de betrokkenen weten voor zichzelf wel over wie ik het heb.
Ik vind het gewoonweg niet kies.

@Gobert: Je hebt volledig gelijk dat het niveau er hoger ligt en er ruimte is voor een dolletje maar dat rechtvaardigt niet dat er laagdunkend gedaan wordt over dit of enig welk ander forum dan ook.
Voor alle duidelijkheid, het gaat maar over een paar figuren die zich hier schuldig aan maken en zeker niet alle bezoekers van LC.

Daniël

Bericht door Daniël » zo jul 25 2010 9:54 pm

Het gaat om de foto en niet om stukken op LC.

Nu over de foto want daar gaat het om

Ik vind de verschil in generaties goed gedaan.
Allebei een pet, bloes, kleren. Maar de ene is jonger en leest dingen op zijn electronische A4 papier (dikke :wink2: ) en de andere leest waarschijnlijk en schrijft waarschijnlijk alles op een A4 papiertje.

Bewerking vind ik gezien jouw uitleg ook goed gelukt. Ik ben er een fan van.

george013

Bericht door george013 » zo jul 25 2010 10:45 pm

Ik heb lang geaarseld of hier op te reageren. Bij deze dus toch.
Dat er netwerken zijn op dit, en ook andere fora, die elkander met honing insmeren is bekend. Ik geloof ook niet dat dit voorkomen kan worden. Wat wel irriterend is, is het simplisme waar dit mee gebeurt, kreten van wat mooi, ben niet anders gewenst, goed gevat etc. Allemaal sec, zonder iets smeuigs erbij.

Beoordeling of insuniaties betreffende mijn persoontje geuit op LC door personen die zich niet tot mij richte , zijn kenmerkend voor die personen zelf.
Ik heb nooit gereageerd op fotobeoordelingen. Skippy, jij was de eerste, of misschien de tweede. Graag wil ik voor al die honingsmeerders toch mijn oordeel verduidelijken.
Buiten de kleuren, te veel groen en te weing oranje als je een werkelijkheid wilt weergeven, mis je ook impact.
de man links is geobsedeerd door zijn nieuwe Apple iPad
Zoals eerder gezegd, ik zie geen iPad, weet niet eens hoe deze eruit ziet, ik zie ook geen obsessie in jouw linker man. Jouw symbool is een mannetje dat net een boek uit de boeketreeks heeft gekocht voor zijn vriendin en daarboven wegdommeld. Het is alleen jouw verhaal dat wat anders suggereerd en dat mag niet bij een foto. De foto moet van zichzelf spreken. De sterkste kant ban je foto is de weglopende dame met kinderwagen links in beeeld.

Bovenstaande kritiek kun je ook terugvinden in respondanten op het LC, m.n. het tweede gedeelte.
Maar het grootste probleem zijn de ja-knikkers.

Ben ik het nu kwijt?
George

GdP

Bericht door GdP » zo jul 25 2010 10:58 pm

Ik denk dat je hier wel een punt hebt George. Het komt maar al te vaak voor dat je van iemand een serie foto’s ziet, en je kan al voorspellen wie hier op gaat reageren, en met welke reacties.
En of die foto’s nu onscherp zijn, en gemaakt door iemand die volgens mij kleurenblind is, schijnt niet uit te maken.

Het is gewoon een verschijnsel waar elk forum op de duur aan gaat lijden, dat is kliekvorming.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo jul 25 2010 11:29 pm

Onderwerp, compositie, bewerking het is allemaal een persoonlijke keuze van de fotograaf. Als er mensen zijn die een door mij geplaatste foto van mij waarderen is dat ok, geen noodzaak. Reacties en opmerkingen op mijn foto's, zowel positief als negatief zijn altijd welkom.

Daniël

Bericht door Daniël » ma jul 26 2010 8:22 am

Gelukkig verschillende de smaken van andere. Anders had iedereen dezelfde foto.

Als ik een foto slecht vind zeg ik het wel.
Over de bewerking valt wel wat te zeggen. Maar zoals de uitleg was door Luc begrijp ik het en is het goed gelukt.
Over de bewerking heb ik wel mijn vraagtekens zoals misschien te lezen is in mijn vorige post.
Maar de contrast in generatie vind ik echter wel goed gelukt. Daar ben ik dan ook een fan van. De bewerking niet helemaal.

Misschien de zin opbouw verkeerd neergezet.

En ik ga ervan uit dat hij wel weet dat het een Ipad is. Ik zou het ook anders niet weten.

Gesloten

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”