KIJK

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Bookkeeper

KIJK

Bericht door Bookkeeper » ma jul 26 2010 8:51 pm

Mijn zoontje op de uitkijk in het raam...

Hij kijkt uit op de tuin achter het Gouveneurskantoor in Jakarta (Batavia) Indonesië..

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie mening..

Daniël

Re: KIJK

Bericht door Daniël » ma jul 26 2010 8:57 pm

daar ben ik niet mee eens. Anders heb je weer een halve raam.

Van dit soort foto's hou ik van. Je kleine neemt je letterlijk mee naar buiten en je begint je af te vragen.

Top dus wat mij betreft

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma jul 26 2010 8:58 pm

Ik vind alles te prominent aanwezig, vooral de plant buiten. Misschien de volgende keer een iets groter diafragma nemen en dan scherpstellen op het jongetje..

Daniël

Bericht door Daniël » ma jul 26 2010 9:10 pm

Daviddvd schreef:Ik vind alles te prominent aanwezig, vooral de plant buiten. Misschien de volgende keer een iets groter diafragma nemen en dan scherpstellen op het jongetje..
Je doelt op de scherpte diepte. Dus alles is scherp en je had liever de jongen alleen scherp gezien en bijvoorbeeld deel van de raam vaag

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma jul 26 2010 9:12 pm

Daniël schreef:
Daviddvd schreef:Ik vind alles te prominent aanwezig, vooral de plant buiten. Misschien de volgende keer een iets groter diafragma nemen en dan scherpstellen op het jongetje..
Je doelt op de scherpte diepte. Dus alles is scherp en je had liever de jongen alleen scherp gezien en bijvoorbeeld deel van de raam vaag
juust

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » ma jul 26 2010 9:27 pm

De foto is genomen op 1/60 met f/5.6 en met de SB 600 ingeflitst .. aangezien mijn zoontje nog al bewegelijk was had ik geen tijd op andere settings uit te proberen.. dit was de beste uit drie... origineel in portrait geschoten maar door een te gehaast shot de bovennstaande uitsnede moeten maken..

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » ma jul 26 2010 10:50 pm

Bookkeeper, los van alle mogelijke technische verbeteringen waar wellicht wat voor te zeggen valt, moet ik zeggen dat je een heel sfeervolle foto gemaakt hebt!
Dat komt mede door het kleine ventje in zo'n brede vensterbank en in zo'n groot raam. Als je er meer vanaf haalt ben ik bang dat dat sfeereffect wellicht juist weer een beetje verloren gaat...
In iederr geval vind ik hem zo ook al veel hebben.
Groet,
Madnav
de foto wordt gemaakt áchter de camera!

Photofanatic

Bericht door Photofanatic » di jul 27 2010 10:57 am

Ik zou zelf ook gespeeld hebben met de scherptediepte, het jochie wat meer isoleren van hetgeen wat er buiten gebeurd.
Zo creeër je een wereldje waarin het jochie zit.
Ook zou wat mij betreft de foto iets koeler mogen, hij is bij mij ietwat te rood.
Ik weet dat het behoorlijk warm is in Jakarta, de foto mag wat mij betreft iets koeler afgewerkt worden.

Enrico

Bericht door Enrico » di jul 27 2010 1:42 pm

een beetje minder rood kan inderdaad, maar dan wel heel weinig minder. Ik kan me niet zo vinden in het vergroten van het diafragma. Als het jochie deze kant op kijkt wel, dan wil je hem 'vangen'. Nu speelt zijn wereld daarbuiten af. Als je hem dan in een wazig vlak laat kijken, komt de foto veel minder over. Kortom gewoon heel mooi zo!

hela1
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hela1 » di jul 27 2010 5:58 pm

Prachtige foto! Heb je ém ook al omgezet naar z-w, of ben je daar niet zo voor?
Ik denk dat ie daar, mede door het subtiele licht, heel geschikt voor is!
gr. Henny
Look first, shoot later!!

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di jul 27 2010 6:40 pm

Prachtige foto met mooi licht. Zou hem misschien de perspectief vervorming wat rechttrekken en wat onscherpte erin. Een voorbeeld met wat ik bedoel, als ie weg moet hoor ik het wel:

Afbeelding

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » di jul 27 2010 7:57 pm

Enrico schreef:een beetje minder rood kan inderdaad, maar dan wel heel weinig minder. Ik kan me niet zo vinden in het vergroten van het diafragma. Als het jochie deze kant op kijkt wel, dan wil je hem 'vangen'. Nu speelt zijn wereld daarbuiten af. Als je hem dan in een wazig vlak laat kijken, komt de foto veel minder over. Kortom gewoon heel mooi zo!
Met deze stelling ben ik het roerend eens. :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » di jul 27 2010 10:25 pm

bedankt voor jullie reacties... Het nabewerken is niet mijn sterkste kant ook beschik ik niet over een gekalibreerde monitor...

Zelf ben ik tevreden met het resultaat.. hoewel als je naar het origineel kijkt dan had ik iets hoger de foto moeten nemen om het raam tot boven aan te krijgen... of de foto in landscape moeten maken...

dan had ik misschien er nog iets meer uitkunnen halen... volgens mij is mijn positie goed omdat ik anders de reflectie niet had gehad...

kleiner diafragma zou inderdaad de tun/achtergrond vervagen maar dan wel het "onderwerp" waar hij naar kijkt weghalen...

@ remoss ik vind de bewerking niet echt geslaagd maar ter illustratie van wat er mogelijk is kan je hem laten staan... waarom niet geslaagd? ik vind het namelijk storend dat het venster half scherp is en half blur... leid mij te veel af....

dit is het origineel

Afbeelding

aan de hand van het origineel nog tips of opmerkingen...

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » di jul 27 2010 11:08 pm

Ik vind dat je er een hartstikke leuke foto van heb gemaakt Bookkeeper!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo jul 28 2010 12:21 am

Bookkeeper schreef:@ remoss ik vind de bewerking niet echt geslaagd maar ter illustratie van wat er mogelijk is kan je hem laten staan... waarom niet geslaagd? ik vind het namelijk storend dat het venster half scherp is en half blur... leid mij te veel af.....
Ja klopt, was ook maar even een snelle aanpassing om het effect van een kleinere scherptediepte een beetje na te doen. No problemo :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”