Hij kijkt uit op de tuin achter het Gouveneurskantoor in Jakarta (Batavia) Indonesië..

Ik ben benieuwd naar jullie mening..
Je doelt op de scherpte diepte. Dus alles is scherp en je had liever de jongen alleen scherp gezien en bijvoorbeeld deel van de raam vaagDaviddvd schreef:Ik vind alles te prominent aanwezig, vooral de plant buiten. Misschien de volgende keer een iets groter diafragma nemen en dan scherpstellen op het jongetje..
juustDaniël schreef:Je doelt op de scherpte diepte. Dus alles is scherp en je had liever de jongen alleen scherp gezien en bijvoorbeeld deel van de raam vaagDaviddvd schreef:Ik vind alles te prominent aanwezig, vooral de plant buiten. Misschien de volgende keer een iets groter diafragma nemen en dan scherpstellen op het jongetje..

Met deze stelling ben ik het roerend eens. :mrgreen:Enrico schreef:een beetje minder rood kan inderdaad, maar dan wel heel weinig minder. Ik kan me niet zo vinden in het vergroten van het diafragma. Als het jochie deze kant op kijkt wel, dan wil je hem 'vangen'. Nu speelt zijn wereld daarbuiten af. Als je hem dan in een wazig vlak laat kijken, komt de foto veel minder over. Kortom gewoon heel mooi zo!

Ja klopt, was ook maar even een snelle aanpassing om het effect van een kleinere scherptediepte een beetje na te doen. No problemoBookkeeper schreef:@ remoss ik vind de bewerking niet echt geslaagd maar ter illustratie van wat er mogelijk is kan je hem laten staan... waarom niet geslaagd? ik vind het namelijk storend dat het venster half scherp is en half blur... leid mij te veel af.....