Nikon 16-35 F4
Re: Nikon 16-35 F4
Precies Patrick, en ik wil toch goed spul waar ik zelf ook nog mee kan spelen.
komt over als als ik later groot word.Wellicht omdat je deze niet hoeft te verkopen als je toch naar FX overstapt?
fotografeer nu de rest komt later.
Vind het geen reden.
Met een 17-55 heb je gewoon meer je beperkt jezelf alleen maar met lichtsterkte en millimeters heb je weer een reden om over te stappen

Ik vind het onderhand een van de slechtste redenen worden
Ik vind het zelf een hele goede reden, omdat glas nu eenmaal langer mee gaat als de body. Verder heb ik alleen maar gevraagd wat de gebruikservaringen zijn met de 16-35. Tot nu toe heb ik dus alleen maar negatieve ervaringen gehoord. 17-55 stond altijd hoog op mijn verlanglijstje, maar hoop toch dat Nikon met een nieuwe komt waar geen DX meer op staat.
Ik zie je probleem niet want je 12-24 f2,8 staat er decadent bij dus dan ga je voor een 24-70
de rest is een beetje ....tja
de rest is een beetje ....tja
wat denk je zelf DX blijft nog wel ff maar DX is bah hemaar hoop toch dat Nikon met een nieuwe komt waar geen DX meer op staat.
Dat is nou juist het probleem... die hebben we er allebei het liefst op.
Ik heb niks tegen DX helemaal niet zelfs, maar als ik kijk naar het verloop van mijn camera's.. Dan vernieuwd dat toch sneller dan ik gedacht had. Daar komt bij dat mijn vrouw het fotograferen ook leuk is gaan vinden, dus gaat het nog harder. Stel nou, mijn vrouw is de D80 straks ontgroeit, dan kan ik weer een andere camera erbij gaan kopen. En ik zou wel gek zijn als ik dan niet een FX body koop (met toestemming van mijn vrouw natuurlijk)
Daarom wil ik liever geen DX meer. Maar misschien dat ik wel gewoon een 10-24 of 12-24 van Nikon voor d'r koop hoor, dan heb ze alsnog een DX.
Daarom wil ik liever geen DX meer. Maar misschien dat ik wel gewoon een 10-24 of 12-24 van Nikon voor d'r koop hoor, dan heb ze alsnog een DX.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik ga weer even terug naar het oorspronkelijke topic. Er staat een aardige recensie op dpreview over de 16-35. Alleen die vertekening... 4.5% op 16 mm. Is er iemand die kan uitleggen wat dit aan millimeters kost, als je het 'kromme' beeld softwarematig corrigeert? Ik fotografeer voornamelijk architectuur, dus dan is die tonvormige vertekening erg storen. Ben daarom ook erg benieuwd naar de Tokina, die veel minder schijnt te vertekenen.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl