mogelijkheden capture nx met JPG's
-
Lucas
mogelijkheden capture nx met JPG's
Ik heb een vraag over Capture NX. Kan dat programma alleen bijv. distortion en vignettering bewerken bij RAW's of ook met JPG's?
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
Lucas
- Jur
- Forumlid

- Contacteer:
Vignettering zit bij NX onder Basisaanpassingen en niet onder RAW. Zou derhalve ook in JPEG mogelijk moeten zijn.Lucas schreef:Dat bedoel ik, welke zijn die RAW adjustments? Volgens mij ook vignettering. Dan kies ik denk ik voor PTLens.gijs sandberg schreef: Niet: de categorie RAW adjustments natuurlijk.
Jur
- Cookie1397
- Clublid

-
George Fennes
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
idee
Dat opent weer nieuwe perspectieven.
We gaan het snel uitproberen.
Groetjes George
We gaan het snel uitproberen.
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
-
Lucas
-
Skippy
- Moderator

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik denk dat je naast Capture sowieso een beeldbewerkingsprogramma a la Photoshop nodig hebt.
Mijn keuze is gevallen op Capture NX + PS Elements 5. Totale kosten plm. 140 + 90 = 230 Euro.
Dat is minder dan een - slechte - zoomlens maar een uitgave die véél meer oplevert qua eindresultaat.
Oh ja, en in PS Elements 5 kan je ook de vervorming, perspectief en vignettering van Jpegs (en RAW's) aanpassen!
Groet
Skippy
Mijn keuze is gevallen op Capture NX + PS Elements 5. Totale kosten plm. 140 + 90 = 230 Euro.
Dat is minder dan een - slechte - zoomlens maar een uitgave die véél meer oplevert qua eindresultaat.
Oh ja, en in PS Elements 5 kan je ook de vervorming, perspectief en vignettering van Jpegs (en RAW's) aanpassen!
Groet
Skippy