mogelijkheden capture nx met JPG's
mogelijkheden capture nx met JPG's
Ik heb een vraag over Capture NX. Kan dat programma alleen bijv. distortion en vignettering bewerken bij RAW's of ook met JPG's?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Vignettering zit bij NX onder Basisaanpassingen en niet onder RAW. Zou derhalve ook in JPEG mogelijk moeten zijn.Lucas schreef:Dat bedoel ik, welke zijn die RAW adjustments? Volgens mij ook vignettering. Dan kies ik denk ik voor PTLens.gijs sandberg schreef: Niet: de categorie RAW adjustments natuurlijk.
Jur
- Cookie1397
- Clublid
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
idee
Dat opent weer nieuwe perspectieven.
We gaan het snel uitproberen.
Groetjes George
We gaan het snel uitproberen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik denk dat je naast Capture sowieso een beeldbewerkingsprogramma a la Photoshop nodig hebt.
Mijn keuze is gevallen op Capture NX + PS Elements 5. Totale kosten plm. 140 + 90 = 230 Euro.
Dat is minder dan een - slechte - zoomlens maar een uitgave die véél meer oplevert qua eindresultaat.
Oh ja, en in PS Elements 5 kan je ook de vervorming, perspectief en vignettering van Jpegs (en RAW's) aanpassen!
Groet
Skippy
Mijn keuze is gevallen op Capture NX + PS Elements 5. Totale kosten plm. 140 + 90 = 230 Euro.
Dat is minder dan een - slechte - zoomlens maar een uitgave die véél meer oplevert qua eindresultaat.
Oh ja, en in PS Elements 5 kan je ook de vervorming, perspectief en vignettering van Jpegs (en RAW's) aanpassen!
Groet
Skippy