Heb sinds een week of 6 d D3000 met 18-55 en 70-300. Ik zit ermee te spelen, veel in de A stand, oefenen om meer en meer straks in de M stand te gaan. Wie wil mij met het volgende helpen:
Ik heb ruzie met schemering en donkere ruimtes. Ik vind de flitser vaak het licht verzieken. Ik ben veel aan het spelen maar kom er maar niet achter. Nu is het zo dat ik in december naar Afrika ga (gelukkig nog tijd zat dus), en ik ermee zit dat ik straks dieren in het donker wil gaan fotograferen. Heb een statief maar merk thuis al met oefenen zonder flits, dat er naar mijn smaak veel ruis ontstaat. Vandaag ook weer in blijdorp, waarom krijg ik Nemo niet scherp op de foto zonder flits te gebruiken en dus de mooie kleuren te verstieren, of andere delen van aquaria? De rest staat er behoorlijk mooi op...ik zie soms foto's gemaakt door mensen met heel wat kleinere, minder kwalitatief goede camera's dat ik denk goh... (ja kan ook aan mij liggen dus hahaha)
Wie heeft ervaring met fotograferen in dergelijke omstandigheden (dieren dus niet flitsen, beweging door dieren, natuurlijke kleur behouden, in het donker)?? Ik moet even een stap de goede richting in krijgen wat dit betreft...
(en ja ik heb de handleiding gelezen

TNX!!!