Hangt een beetje van de situatie af maar met een 1.4 verlies je 1 stop waarmee je de crop opvangt. Genoemde D3s/D700 laten zich makkelijk op 1600 iso gebruiken is 3 stoppen - 1 voor converter = 2 stoppen winst. De D300 vind ik nu niet echt top op 800 en zelfs op 400 gebruik ik deze body zelden.Tom schreef: Nee, natuurlijk niet. Extreem weinig licht + converter = NOG extremer minder licht.
Het licht wat je mist aanvullen met de hoge ISO van de betere body en daaruit dan weer gaan croppen levert naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde op als een D300s op hoge ISO.
natuurlijk niet wat te stellige reactie. Deze keuze kan bepalend zijn om wel of niet met een beeldvullende opname thuis te komen. Ga niet zozeer van papier uit maar wat ik in het veld mee maak en daar pas ik de apparatuur op aan. dus sluit ik het eventueel inzetten van een converter niet uit.
Voor we in minder werkende AF of hunten terechtkomen. Bij tele zet ik vaak AF uit en stel alles handmatig. Zeker als het lange sluitertijden betreft vind ik VR en AF minder. Beter een goed statief of pittenzak.
Soms doet een bepaalde combinatie het nu eenmaal beter in de praktijk dan het op papier doet vermoeden