Patrick schreef:ReneG schreef:Je kunt natuurlijk ook nog op Linux gaan werken, maar voor veel mensen is dat geen optie.

Voor veel ook wel. Het is dat mijn fotobewerkingsactiviteiten niet goed lukken onder Linux, anders zou ik het zo doen.
Dat is precies wat ik bedoelde; Voor veel mensen is het geen optie, omdat ze allemaal wel iets hebben wat er niet op werkt. Voor jou (en mij) vanwege de fotobewerking. Voor mij ook vanwege speciale software voor archery. Voor de ander niet vanwege beperkte ondersteuning voor games, voor nr. 3 niet omdat hij voor zijn werk met Visual Studio werkt, voor nr. 4 niet omdat.... etc etc.
Ik draai linux op mijn server, maar voor een aantal desktop toepassingen kan ik er niets mee (ook niet met mac). Het bestaat niet voor die platformen. En ja uiteraard kan je dan met Virtual Machines gaan werken, maar dat is vaak toch veel meer werk dan simpelweg terugvallen op het platform waar wel alles wel en dat is Windows. Als je dat leuk vind is dat aardig, maar als je er geen verstand van hebt of geen tijd hebt is dat ook geen optie.
Zolang de producenten van veelgebruikte software (en dat varieert van fotobewerkingsprogramma's tot software om je telefoon, PDA of navigatie te update, tot serieuze games) alleen maar Windows blijven ondersteunen, zal het ook het de-facto eerste keus platform blijven voor de gemiddelde consument. En zolang de meeste mensen Windows blijven gebruiken, zullen software producenten geen grote investeringen doen in andere platformen (want het kost vaak veel geld om extra platformen te ondersteunen)... Kortom: Kip <-> Ei