nieuwe versie View NX2
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nieuwe versie View NX2
Zelf heb ik de oude versie maar met "software verwijderen" weggegooid.
idem, alles van Nikon met de oudere versies verwijderd.
De nieuwe installeert alles opnieuw
De nieuwe installeert alles opnieuw
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
dat belooft wat voor Capture NX
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Het schijnt niet meer lang te duren voor CNX een update krijgt, maar dat wordt er dan wel een voor v2. En anders klopt mijn onbetrouwbare bron niet.
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Hans, Bedankt voor de link.
Ik heb de software meteen gedownload en geinstalleerd.
Ziet er zo goed uit. De nieuwe geintegreerde Nikon Transfer is mooi meegenomen maar zeker ook de mogelijkheid om de foto's via dit programma te voorzien van GPS coördinaten.
Ik heb de software meteen gedownload en geinstalleerd.
Ziet er zo goed uit. De nieuwe geintegreerde Nikon Transfer is mooi meegenomen maar zeker ook de mogelijkheid om de foto's via dit programma te voorzien van GPS coördinaten.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Maarre..., dat zat er bij de vorige versie ook al in en bij die dáárvoor ook. Alleen wel handmatig, waarbij VNX gebruik maakt van Google Maps.Franklin schreef:...maar zeker ook de mogelijkheid om de foto's via dit programma te voorzien van GPS coördinaten.
Het verschil met de nieuwe versie is dat hierin nu ondersteuning wordt geboden voor GPS-loggers.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ah! Dat zou heel mooi zijn. Hoeven we allemaal niet meer zo somber te doen: "Huh, voor zo'n update zullen ze wel weer geld vragen; zal wel weer Capture NX3 worden!Tom schreef:Het schijnt niet meer lang te duren voor CNX een update krijgt, maar dat wordt er dan wel een voor v2. En anders klopt mijn onbetrouwbare bron niet.

Groet, Jaap
Gedownload, we gaan de PC maar eens herstarten.
Jaap sorry voor m'n vermeende onduidelijkheid, was niet m'n bedoeling. Maar ik draai op een Mac en mss zit daar dan het verschil in. De inhoud gedownload op de site die Hans aangaf en dan zie ik wat er aan programma's binnenkomt. Pak ze uit en bekijk het. Zag toen meteen dat er ook een nieuwe transfer bijzat. Die uiteraard ook bij mij opstart als ik de camera aanzet, foto's overzetten en dan sluit hij af en schakelt door naar viewNX en nu dus naar ViewNX2.JaapV schreef:Ik heb even gekeken maar geen nieuwe transfer gezien, zelfs niet vanzelf. Ik heb de koppeling van Hans Braakhuis (begin dit draadje) gebruikt voor download van VNX2 en daarin kom ik geen nieuwe transfer tegen. Dank voor het uitvoerige antwoord.gewoon peter schreef:Even kijken, zie je vanzelf een nieuwe transfer met ook een beetje oubollig icoontje. Lay out ongeveer gelijk aan ViewNX2, gr. peter
EDIT: Ik begrijp nu wat je bedoelt, nl. "even in ViewNX 2 kijken". Ik heb Transfer nog nooit vanuit ViewNX opgestart, maar altijd standalone. Zodra mijn foto's binnen zijn wordt ViewNX dan altijd automatisch opgestart en Transfer afgesloten. Je was dus echt niet erg helder. Als ik Transfer alleen opstart dan is het nog steeds het ouderwetse grijze ding.
EDIT2: Er is wel degelijk een "Transfer 2", heb ik na enig speuren in de Program Files gevonden. De map ervan staat verstopt in de map ViewNX 2. Niet meer apart, zoals eerst. Er is ook bij de installatie geen aparte snelkoppeling van gemaakt in de programma's van het Startmenu, dus dat moest ik handmatig doen. Nu kan ik het dus wel solo opstarten en de oude versie weggooien.
Nu het vreemde dat na het downloaden er niet is gevraagd om "te vervangen". Dus van zowel View als Transfer staan beide versies er in. Oude versies gewoon even opzij gezet.
Ietwat laat maar met de goede bedoeling mijnerzijds, groet, peter
Eerste indruk, draait als een tierelier op mijn mac 

Een nikon dslr met twee lenzen,
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Idem voor mij, eerste indruk is dat hij een stuk sneller is dan de oude View NX. Maar ik heb pas vrijdag de tijd om er echt naar te kijken...
Spul waarmee je foto's maakt...
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
@gewoon peter: Ok ok, en sorry dat ik wat aangebrand deed.
Er heerst in mijn Windows7 pc al een paar maandjes een foutje: als ik mijn camera via USB aansluit start Transfer niet meer automatisch op (eerder wel). Nou is dat geen punt: het betekent alleen dat ik Transfer dan even vanaf een bureaublad-ikoontje opstart; verder gaat alles als vanouds.
Maar het was er mede de oorzaak van dat ik Transfer2 niet zag waar ik dacht het te moeten verwachten. De oude Transfer stond nog gewoon op z'n plaats boven de oude ViewNX stond en Transfer2 was niet in de programmalijst gezet, evenmin als ViewNX2. Er stond van ViewNX2 alleen een ikoontje op mijn bureaublad, niets van Transfer2. Allemaal weer erg klungelig van Nikon (of Nik).
De eerste toepassing die ik sinds 1996 geïnstalleerd heb die zich niet naar behoren in het Start menu presenteert...

Er heerst in mijn Windows7 pc al een paar maandjes een foutje: als ik mijn camera via USB aansluit start Transfer niet meer automatisch op (eerder wel). Nou is dat geen punt: het betekent alleen dat ik Transfer dan even vanaf een bureaublad-ikoontje opstart; verder gaat alles als vanouds.
Maar het was er mede de oorzaak van dat ik Transfer2 niet zag waar ik dacht het te moeten verwachten. De oude Transfer stond nog gewoon op z'n plaats boven de oude ViewNX stond en Transfer2 was niet in de programmalijst gezet, evenmin als ViewNX2. Er stond van ViewNX2 alleen een ikoontje op mijn bureaublad, niets van Transfer2. Allemaal weer erg klungelig van Nikon (of Nik).
De eerste toepassing die ik sinds 1996 geïnstalleerd heb die zich niet naar behoren in het Start menu presenteert...
Groet, Jaap
Onthoudt het programma bij jullie de opties als ingestelde filters? Hier niet; filter instellen, programma afsluiten en weer opstarten en de filters zijn weg. Zelfde geldt voor de grootte van het metadatavenster, adjustments staat altijd geminimaliseerd en ik zit tegen een bonk metadata aan te kijken, dat had ik liever andersom.
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb het programma gedownload op mijn Windows 7 64B computer. De computer heeft zelf het oude programma gedeïnstalleerd en daarna het nieuwe geïnstalleerd. Ik heb dus gewoon één nieuwe versie en de oude is er niet meer. Alle oude instellingen zijn wel overgenomen.