nieuwe versie View NX2

Discussies over fotobewerking en archivering
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: nieuwe versie View NX2

Bericht door Hans Braakhuis » di aug 17 2010 5:23 pm

Zelf heb ik de oude versie maar met "software verwijderen" weggegooid.

Daniël

Bericht door Daniël » di aug 17 2010 5:52 pm

idem, alles van Nikon met de oudere versies verwijderd.

De nieuwe installeert alles opnieuw

Licaga

Bericht door Licaga » di aug 17 2010 7:26 pm

ziet er goed uit bedankt voor de link

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » di aug 17 2010 7:36 pm

dat belooft wat voor Capture NX
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di aug 17 2010 7:43 pm

Het schijnt niet meer lang te duren voor CNX een update krijgt, maar dat wordt er dan wel een voor v2. En anders klopt mijn onbetrouwbare bron niet.

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Franklin » di aug 17 2010 7:44 pm

Hans, Bedankt voor de link.
Ik heb de software meteen gedownload en geinstalleerd.
Ziet er zo goed uit. De nieuwe geintegreerde Nikon Transfer is mooi meegenomen maar zeker ook de mogelijkheid om de foto's via dit programma te voorzien van GPS coördinaten.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di aug 17 2010 8:54 pm

Franklin schreef:...maar zeker ook de mogelijkheid om de foto's via dit programma te voorzien van GPS coördinaten.
Maarre..., dat zat er bij de vorige versie ook al in en bij die dáárvoor ook. Alleen wel handmatig, waarbij VNX gebruik maakt van Google Maps.

Het verschil met de nieuwe versie is dat hierin nu ondersteuning wordt geboden voor GPS-loggers.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » di aug 17 2010 9:02 pm

Tom schreef:Het schijnt niet meer lang te duren voor CNX een update krijgt, maar dat wordt er dan wel een voor v2. En anders klopt mijn onbetrouwbare bron niet.
Ah! Dat zou heel mooi zijn. Hoeven we allemaal niet meer zo somber te doen: "Huh, voor zo'n update zullen ze wel weer geld vragen; zal wel weer Capture NX3 worden! :frown: "

:mryellow:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » di aug 17 2010 9:10 pm

Gedownload, we gaan de PC maar eens herstarten.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » di aug 17 2010 9:50 pm

JaapV schreef:
gewoon peter schreef:Even kijken, zie je vanzelf een nieuwe transfer met ook een beetje oubollig icoontje. Lay out ongeveer gelijk aan ViewNX2, gr. peter
Ik heb even gekeken maar geen nieuwe transfer gezien, zelfs niet vanzelf. Ik heb de koppeling van Hans Braakhuis (begin dit draadje) gebruikt voor download van VNX2 en daarin kom ik geen nieuwe transfer tegen. Dank voor het uitvoerige antwoord.

EDIT: Ik begrijp nu wat je bedoelt, nl. "even in ViewNX 2 kijken". Ik heb Transfer nog nooit vanuit ViewNX opgestart, maar altijd standalone. Zodra mijn foto's binnen zijn wordt ViewNX dan altijd automatisch opgestart en Transfer afgesloten. Je was dus echt niet erg helder. Als ik Transfer alleen opstart dan is het nog steeds het ouderwetse grijze ding.

EDIT2: Er is wel degelijk een "Transfer 2", heb ik na enig speuren in de Program Files gevonden. De map ervan staat verstopt in de map ViewNX 2. Niet meer apart, zoals eerst. Er is ook bij de installatie geen aparte snelkoppeling van gemaakt in de programma's van het Startmenu, dus dat moest ik handmatig doen. Nu kan ik het dus wel solo opstarten en de oude versie weggooien.
Jaap sorry voor m'n vermeende onduidelijkheid, was niet m'n bedoeling. Maar ik draai op een Mac en mss zit daar dan het verschil in. De inhoud gedownload op de site die Hans aangaf en dan zie ik wat er aan programma's binnenkomt. Pak ze uit en bekijk het. Zag toen meteen dat er ook een nieuwe transfer bijzat. Die uiteraard ook bij mij opstart als ik de camera aanzet, foto's overzetten en dan sluit hij af en schakelt door naar viewNX en nu dus naar ViewNX2.
Nu het vreemde dat na het downloaden er niet is gevraagd om "te vervangen". Dus van zowel View als Transfer staan beide versies er in. Oude versies gewoon even opzij gezet.
Ietwat laat maar met de goede bedoeling mijnerzijds, groet, peter

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » di aug 17 2010 9:54 pm

Eerste indruk, draait als een tierelier op mijn mac :)
Een nikon dslr met twee lenzen,

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di aug 17 2010 10:11 pm

Idem voor mij, eerste indruk is dat hij een stuk sneller is dan de oude View NX. Maar ik heb pas vrijdag de tijd om er echt naar te kijken...
Spul waarmee je foto's maakt...

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » di aug 17 2010 11:42 pm

@gewoon peter: Ok ok, en sorry dat ik wat aangebrand deed. :oops:

Er heerst in mijn Windows7 pc al een paar maandjes een foutje: als ik mijn camera via USB aansluit start Transfer niet meer automatisch op (eerder wel). Nou is dat geen punt: het betekent alleen dat ik Transfer dan even vanaf een bureaublad-ikoontje opstart; verder gaat alles als vanouds.
Maar het was er mede de oorzaak van dat ik Transfer2 niet zag waar ik dacht het te moeten verwachten. De oude Transfer stond nog gewoon op z'n plaats boven de oude ViewNX stond en Transfer2 was niet in de programmalijst gezet, evenmin als ViewNX2. Er stond van ViewNX2 alleen een ikoontje op mijn bureaublad, niets van Transfer2. Allemaal weer erg klungelig van Nikon (of Nik).

De eerste toepassing die ik sinds 1996 geïnstalleerd heb die zich niet naar behoren in het Start menu presenteert...
Groet, Jaap

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo aug 18 2010 8:29 am

Onthoudt het programma bij jullie de opties als ingestelde filters? Hier niet; filter instellen, programma afsluiten en weer opstarten en de filters zijn weg. Zelfde geldt voor de grootte van het metadatavenster, adjustments staat altijd geminimaliseerd en ik zit tegen een bonk metadata aan te kijken, dat had ik liever andersom.

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » wo aug 18 2010 8:32 am

Ik heb het programma gedownload op mijn Windows 7 64B computer. De computer heeft zelf het oude programma gedeïnstalleerd en daarna het nieuwe geïnstalleerd. Ik heb dus gewoon één nieuwe versie en de oude is er niet meer. Alle oude instellingen zijn wel overgenomen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”