Ik vind persoonlijk foto 1 het interessantst de interactie met de oudervogel die het jong voert, moet alleen wel scherp zijn en jammer dat het wit is uitgebeten .
Zoals voor elke vorm van fotografie kan ook hier licht veel doen het licht is bij deze foto’s gewoon niet mooi, gewoon saai licht wat niets toevoegt.
Met elke lens kan je een goede of een slechte compositie maken heeft niks met tele te maken.
Het is altijd goed om in de kijkrichting van het dier wat meer lege ruimte te laten zodat de eend in dit geval ruimte heeft om in te zwemmen. Foto 2 en 4 vind ik daarom ook minder geschikt voor een staande compositie.
Foto 5 is mooi scherp maar had dus wat mij betreft nog wat meer ruimte mogen hebben.
Foto 6 is wat licht betreft wel beter maar de witte hoek linksonder verpest het een beetje ,had verder ook wat meer ruimte mogen hebben in de kijkrichting plus wat scherper .
Zoals je zelf al zegt is het midden van de dag niet het geschiktste tijdstip om te fotograferen dus gewoon vlak na zonsopkomst of voor zonsondergang nog eens proberen.
@ Marten en Gert start eens een eigen draadje met spannende groothoekfoto’s zou ik zeggen

.
Groet Jan.