Ik ben een beginnende digitale fotografie hobbyist en weet dat ik nog heeeeeeel veel te lezen, leren en oefenen heb. Ik heb net een D90 gekocht met de volgende lenzen: AF-S Nikkor 18-105 mm 1: 3,5-5,6 G ED DX en AF-S Nikkor 55-200 mm 1: 4-5,6 G ED DX.
Normaal gesproken durf ik mijn camera niet mee te nemen op vakantie (bang voor verlies, schade, diefstal). Maar nu ga ik binnenkort naar een gebied waar hele prachtige watervallen (o.a. Herrison) zijn. Nou kun je foto's downloaden, maar ik vind het natuurlijk vele malen leuker om zelf van die mooie foto's te schieten.

Ik heb eerder een spiegelreflex gehad (analoog) en daar hele leuke foto's meegemaakt, maar nooit verder gekomen dan de auto-stand. Met deze camera wil ik wel de diepte in en ga zeker een gedegen cursus volgen.
Ik heb al ervaren dat de automatische stand bij deze Nikon niet zulke mooie/superscherpe resultaten geeft als mijn eerdere camera, maar heb wel hele mooie opnamen gezien bij het zoeken naar een geschikte camera. Ik heb zoals je dat kunt noemen, watervrees en ben (mede-beginners zullen dit vast herkennen...) nog bang om de fabrieksinstellingen te veranderen, omdat ik nog niet goed genoeg weet hoe ik het weer terug moet zetten en wat ik precies doe.

Is iemand bereid deze beginneling op weg te helpen?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!!