Je hebt PB, wil die misschien wel eens even testen..Vledder schreef:Ik heb vandaag net een 85mm op Marktplaats gezet. Advertentienummer 373093372
50mm 1.8 of 1.4?
Re: 50mm 1.8 of 1.4?
Allen dank voor jullie reacties, ik ga maar eens beginnen met een 50mm 1.8 en ga tzt ook voor de 85mm 1.8, wie weet komt die 35 er ook nog wel achteraan
De 50 lijkt me zeer breed inzetbaar en is prijstechnisch ook nog eens goed te doen.
Als jullie nog iets hebben liggen hiervan of weten waar iets ligt laat het me weten svp
groet

De 50 lijkt me zeer breed inzetbaar en is prijstechnisch ook nog eens goed te doen.
Als jullie nog iets hebben liggen hiervan of weten waar iets ligt laat het me weten svp
groet
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat ik mis in deze reactie,
Welke iso gekozen? Met een D90 moet je toch wel wat ruimte hebben voor je korrelige foto's krijgt.
Verder de vraag welke sluitertijd?
Als je de momenten van foto's nemen wat selectief kiest zijn er vaak toch wel aardige plaatjes te maken.
Momenten dat er weinig beweging en even wat meer licht van mensen of objecten die geschoten worden geven je de mogelijkheid de sluitertijd langer te houden.
Ik zou gaan voor de 50mm. 1.8 en een iso van 800 tot 1000.
Welke iso gekozen? Met een D90 moet je toch wel wat ruimte hebben voor je korrelige foto's krijgt.
Verder de vraag welke sluitertijd?
Als je de momenten van foto's nemen wat selectief kiest zijn er vaak toch wel aardige plaatjes te maken.
Momenten dat er weinig beweging en even wat meer licht van mensen of objecten die geschoten worden geven je de mogelijkheid de sluitertijd langer te houden.
Ik zou gaan voor de 50mm. 1.8 en een iso van 800 tot 1000.
Je hebt hem misschien al wel gekocht maar ik reageer toch maar even. Ik heb op mijn D90 beide 50mm lenzen gebruikt. Eerst de 1.8 en nu de 1.4. Ik zal je niet vermoeien met hoe het gelopen is maar toen ik mijn 1.8 niet meer had en toch een 50mm weer terug wilde heb ik na veel lezen op dit forum (zoek maar even rond) toch de 1.4 gekocht met maar één reden: het flitsen zo lang mogelijk uitstellen met redelijke sluitertijden. Ik wordt vrolijk van de extra stops, echt. Tegelijk heb ik met de 1.8 ook zeer mooie foto's gemaakt. Zou m'n 1.4 niet kwijt willen maar ik had hem voor 't verschil zeker niet gekocht als ik de 1.8 nog gehad had, zeker niet als je het prijsverschil ziet.
Als ik me niet vergis, is dit draadje exact gerelateerd aan jouw vraag: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 28&t=23363" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik me niet vergis, is dit draadje exact gerelateerd aan jouw vraag: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 28&t=23363" onclick="window.open(this.href);return false;
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Ik heb ook een D90, schiet RAW en ben niet bang van ISO 3200~4000. f/1.4 of f/1.8 en zo'n hoge ISO = bijna zonder licht schieten of een springende zanger bevriezen 
Kost wel wat bewerking, maar nog steeds goed genoeg voor aan de muur op 50x75.

Kost wel wat bewerking, maar nog steeds goed genoeg voor aan de muur op 50x75.
tsja sjakie, een amateur he die nog vééééééél moet leren, ook de bewerking dus nog.sjakie schreef: Kost wel wat bewerking
ik schiet ook in RAW en heb ook in de iso's geschoten die je aangeeft (de diafragma's hopelijk vanaf zaterdag, 1.8 dan) alleen mijn bewerkingen laten dus nog te wensen over

maar hé ik leer nog elke dag, mede ook dankzij de inbreng van alle ervaren lui hier op dit forum.
De 50mm ga ik zaterdag halen en de andere lenzen zullen vast nog wel volgen.

groet