Alvast bedankt voor een ieders reactie.
Hans
En wat een prijsverschillen voor zo'n ding, 304 bij KE !!.
Voor mij zit Hama bij de groep statieven Niet aanbevolen
Het prijsverschil is inderdaad groot. Bol heeft dan nu een aanbieding waardoor dit voor mij een mogelijke keuze is geworden.
Helaas heb ik gewoon niet de mogelijkheid om voor 300 euro aan een statief uit te geven.
Ik waardeer de info, maar als ik altijd iedereens wel of niet lijsten had moeten volgen dan had ik nu een Canon gehad.
Ik snap heel goed dat deze statieven niet de hoogste kwaliteit bieden maar daar is de prijs dan ook naar.
ArendV
Die Hama Omega Carbon III ziet er niet slecht uit. De instabiliteit door 4 segmenten wordt al in de review aangegeven. Ik vind meer dan 3 kg wel veel om aan je rugzak te hangen (het kan wel als je goede bevestigingsriempjes hebt).
Belangrijk is waar je het statief voor gaat gebruiken en welke objectieven je gebruikt (Deze Hama vind ik bijvoorbeeld niet geschikt voor macro omdat hij met middenkolom niet laag bij de grond kan).
Lees dit draadje ook eens door
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 31&t=24461" onclick="window.open(this.href);return false;
(Overigens vind ik de reviews op dslr.nl zeer oppervlakkig - van deze Hama en de Gitzo's - en de conclusies zijn niet gebaseerd op objectieve vergelijkingen).
Ik vond het statief er inderdaad ook goed uit zien.
Het is mij nog niet gelukt om dit statief in de winkel te vinden. Wel de kleinere uitvoeringen maar niet dit model.
Ik zit er dan ook aan te denken om hem te bestellen en thuis te kijken.
Bol geeft als het goed is de mogelijkheid om het terug te sturen als het niet bevalt.
Voor stabiel gebruik is het naar mijn mening ook mogelijk om deze te gebruiken zonder het laatste deel van poten uit te schuiven.
Ik doe nog niet veel met macro fotografie maar het lijkt mij de mogelijkheid om de zuil om te draaien dit toch deels weer goed maakt.
Mocht iemand een betere suggestie hebben voor een statief met goede hoogte voor iemand van 1,90 en prijs klasse voor Max 200 euro.
Nog een vraag die ik heb gaat over het max gewicht. Deze geeft aan een max van 4 KG wat ik wel wat laag vind.
Het zou genoeg moeten zijn voor mijn D5000 en een 70-300 lens maar wat vinden anderen.
THX.
Phoenix