Misschien dekt de titel van het topic de lading niet? Ik maak ook liever vanaf de andere kant foto's en leg dan de interactie vast tussen vogel en valkenier, maar dat was de opdracht niet. De bedoeling was dat ik vanaf de overkant foto's maakte zodat het publiek in beeld kwam, omdat ze die foto's wilden voor hun website. Bezoekers van de shows zetten zoveel mogelijk alleen de vogels (en dan nog liefst in vlucht) op de foto
Ik moest ook op één plek blijven staan, de zon stond linksvoor. Ik had de keuze tussen twee shows, van 14.00 uur of van 16.00 uur. Het was best zonnig dus i.v.m. hard licht heb ik de keuze gemaakt te fotograferen tijdens de laatste show.
Omdat je best een behoorlijke afstand moet overbruggen heb ik gekozen voor de 70-200 met daarbij een wat kleiner diafragma. (meer mm heb ik ook niet) Het publiek moest immers op de foto in beeld worden gebracht? Dat resulteert over het algemeen dan wel in een beeld waar niet zoveel diepte in zit. Het is zuiver een registratie van wat zich op dat moment afspeelt.
Door nog wat in te zoomen heb ik geprobeerd wat gezichtsuitdrukkingen en reacties van het publiek vast te leggen.
Ik hoor graag suggesties hoe ik onder de gegeven omstandigheden deze opdracht had moeten klaren. Belichting? Onderwerp? Laat maar horen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.