Henk.
Helaas Henk voor jou maar ik heb die ervaring niet gehad. Ik zou Nikon even bellen als ik jou was. groet, peterhenkk schreef:Na de laatste update meldt mijn nx2 ineens dat de sleutel niet echt is.Ik heb het programma al meer dan een jaar en het ooit netjes en nieuw gekocht. Ik heb de sleutel ook aan niemand weggegeven. Hebben meer mensen die ervaring?
Henk.
Bij een zo te zien net internetbedrijf in de US, Imagemixer.net. Het bestaat ook nog steeds en is o.m. wederverkoper van Nikon spullen. Hoe is het probleem bij jou opgelost?peterpj schreef:ja heb ik ook gehad. Waar heb je de sleutel gekocht?
O nee? De 'vorige keer' had ik een nette Capture NX gekocht in NL voor de volle mep, met CD en doos. Werkte prima met een D50. Tijdje later een D700 gekocht en wie schetst m'n verbazing dat CNX niet met bestanden van een D700 overweg kan en dat er ook geen upgrades meer voor komen. Nikon NL haalt de schouders op en zei dat het zo nu eenmaal gaat.Tom schreef:Het bedrijf. Je krijgt toch ook geen CD, maar je moet het spul gewoon downloaden? En zó veel goedkoper is het niet eens. Volgende keer gewoon in NL bestellen bij een bekende winkel. [ ... ]
Kost ietsje meer, maar je hebt gegarandeerd geen gezeur.
En wat heeft dat precies te maken met een key die niet werkt? De software deed prima waar het voor gemaakt is. Dat het sneu is, en wat matig van Nikon, dat ben ik met je eens.henkk schreef:O nee? De 'vorige keer' had ik een nette Capture NX gekocht in NL voor de volle mep, met CD en doos. Werkte prima met een D50. Tijdje later een D700 gekocht en wie schetst m'n verbazing dat CNX niet met bestanden van een D700 overweg kan en dat er ook geen upgrades meer voor komen. Nikon NL haalt de schouders op en zei dat het zo nu eenmaal gaat.Tom schreef:Het bedrijf. Je krijgt toch ook geen CD, maar je moet het spul gewoon downloaden? En zó veel goedkoper is het niet eens. Volgende keer gewoon in NL bestellen bij een bekende winkel. [ ... ]
Kost ietsje meer, maar je hebt gegarandeerd geen gezeur.
Dan loop je dus dit risico. Toch is de upgrade van CNX2 niet zo duur?Dan ga je toch niet opnieuw voor de hoofdprijs een bewerkingsprogramma kopen alleen omdat de fabrikant te beroerd is binnen een jaar na aanschaf het spul up to date te houden met z'n eigen hardware? Overigens was ik gewoon te goeder trouw met het spul in US te kopen.
Ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad. Capture NX 2 is er alweer ruim 2 jaar volgens mij. Als je die gekocht had, ga je die 3 jaar vast wel halen.henkk schreef:Als ik een objectief koop, dan verwacht ik dat nog 25 jaar of veel langer te kunnen gebruiken, ook met nieuwe camera's (historisch feit).
Als ik een camera koop, verwacht ik die nog 5 - 10 jaar te kunnen gebruiken, ook met nieuwe objectieven (historisch feit, deels nog veel langer tijd tot tientallen jaren).
Als ik software koop, verwacht ik dat nog 3 jaar te kunnen gebruiken. Historisch feit: binnen een jaar geen ondersteuning meer. Ik koop geen software voor een specifieke camera, maar voor een systeem. Helaas niet dus.