Daarom toch deze vraag. Ik ben erg benieuwd naar de bokeh van de 80-200/2.8 bij portretwerk.
Schiet graag met mijn 24-70, maar wil eens kijken naar de 80-200 als 2e objectief.
Wie kan me wat laten zien?
Groet,
Johan.
Dan hoef ik dus niet aan te komen om te overwegen via E-bay of marktplaats een 105mm/2.5 AIS lensje aan te bevelen.vvo schreef: Maar is ook leuk om een discussie te houden op dit forum over dit onderwerp vind ik.
....
Ik heb altijd ruzie met handmatig scherpstellen, dus AF is echt wel mijn ding.
Ik vind het niet echt een probleem. Het treed slechts sporadisch op, en ik sta met een telelens nagenoeg nooit binnen 2 meter van mijn onderwerp... Dus dat valt m.i. wel mee. Ik weet overigens niet of de AF-S versie hier last van heeft, ik heb alleen maar meldingen gezien betreffende de AF-D's.vvo schreef:@Rene: hmmm dat AF probleem baart me een beetje zorgen. Ik heb altijd ruzie met handmatig scherpstellen, dus AF is echt wel mijn ding.
Mijn AF-S versie is perfect wat dit betreft. "Altijd" precies goed, geen back- of frontfocus.ReneG schreef:Ik vind het niet echt een probleem. Het treed slechts sporadisch op, en ik sta met een telelens nagenoeg nooit binnen 2 meter van mijn onderwerp... Dus dat valt m.i. wel mee. Ik weet overigens niet of de AF-S versie hier last van heeft, ik heb alleen maar meldingen gezien betreffende de AF-D's.vvo schreef:@Rene: hmmm dat AF probleem baart me een beetje zorgen. Ik heb altijd ruzie met handmatig scherpstellen, dus AF is echt wel mijn ding.
vvo schreef:@Rene: hmmm dat AF probleem baart me een beetje zorgen. Ik heb altijd ruzie met handmatig scherpstellen, dus AF is echt wel mijn ding.
Het is echt niet zo dat hij er 1 op de 10 keer langs zit of zo, dat valt m.i. dus wel mee. Ik weet overigens niet of de AF-S versie hier last van heeft (denk het niet gezien de reactie van Patrick), ik heb alleen maar meldingen gezien betreffende de AF-D's. En ja de 80-200 is best zwaar...ReneG schreef:
Ik vind het niet echt een probleem. Het treed slechts zeer sporadisch op, en ik sta met een telelens nagenoeg nooit binnen 2 meter van mijn onderwerp...
Dan heb je het neem ik aan over de 1.8D versie? Want de 1.4's zijn van een heel andere orde!vvo schreef:Bokeh vind ik redelijk belangrijk en ik vind momenteel de 80-200 het 'mooier' doen dan de 85 prime.
Patrick schreef:Dan heb je het neem ik aan over de 1.8D versie? Want de 1.4's zijn van een heel andere orde!vvo schreef:Bokeh vind ik redelijk belangrijk en ik vind momenteel de 80-200 het 'mooier' doen dan de 85 prime.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat de minimale werkafstand naast het gewicht het grootste punt is om de 80-200 er niet voor te gebruiken als je een alternatief hebt.