zwanen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jvhoof

zwanen

Bericht door jvhoof » wo sep 22 2010 9:33 pm

Vanavond even naar het park geweest en enkele foto's gemaakt van de zwanen en de gracht.
De foto's zijn onbewerkt.Ik heb vanwege het invallen van het donker bij moeten flitsen met de ingebouwde flitser.

foto1
Afbeelding

foto2
Afbeelding

foto3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: zwanen

Bericht door JacTrum » wo sep 22 2010 11:33 pm

Ah, geflitst! Vandaar dat contrast. Jammer! Ik denk dat dit soort foto's zich niet lenen voor flitsen. Het contrast tussen de witte zwaan en het zwarte water is gewoonte groot.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

jvhoof

Bericht door jvhoof » do sep 23 2010 6:49 am

Je hebt helemaal gelijk. Zulke foto's moet ik in het vervolg overdag gaan maken.

Daniël

Bericht door Daniël » do sep 23 2010 7:45 am

haal bij 2 en 3 de blauw zweem eruit. Die zwaan is niet meer wit.

Verder niet meer flitsen. Soms is het nodig.

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » do sep 23 2010 4:29 pm

Ik ben het helemaal met de voorgaande heren eens , wat je qua compositie met dieren nog kunt doen is een zo laag mogenlijk standpunt ( oog hoogte ) ten opzichte van het dier inneemt . Verder komt mij deze locatie wel bekend voor , ik werk al 15 jaar in Weert dus ken redelijk wat plekjes daar. Misschien komen wij elkaar nog wel eens tegen in Weert dus wie weet .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

jvhoof

Bericht door jvhoof » do sep 23 2010 4:44 pm

Het is voor jullie natuurlijk niet te doen om bij iedere post een kijkje te nemen bij "even voorstellen".
Daarin vermeld ik dat ik visueel gehandicapt en ook nog eens totaal kleurenblind ben. Dat ik het desondanks toch aandurf om foto's te maken is voor velen een raadsel. Ik werk puur op "gevoel" Als ik denk dat het ok is plaats ik wel eens een foto moet als resultaat wat je hierboven ziet.
Toch bedankt voor de opbouwende kritiek. Ik heb al eens het voorstel gekregen om in zwart wit te fotograferen. Alleen is niet alles wat je fotografeert geschikt voor zwart wit.

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » do sep 23 2010 5:16 pm

Hallo JvHoof ,

ik heb hier wel veel respect voor , ik heb ( als ik even voor mij zelf spreek ) inderdaad niet bij het draadje " voorstellen " gekeken.
Als mensen zoals u dan toch met een hobby als deze bezig zijn vind ik dat heel erg knap en ik zeg vooral doorgaan hiermee :wink: :mryellow:

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » do sep 23 2010 6:28 pm

Voor een visueel gehandicapte ben je niet verkeerd bezig,ik heb er veel respect voor wat je doet.En toch zou ik als ik jou was me meer gaan toe leggen op het maken van zwart-wit foto's,zoals eerder in dit draadje is gesuggereerd.Ga lekker door met platen schieten en geniet van je fotografie. :D :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Daniël

Bericht door Daniël » do sep 23 2010 7:37 pm

jvhoof schreef:Het is voor jullie natuurlijk niet te doen om bij iedere post een kijkje te nemen bij "even voorstellen".
Nee sorry. Heb daar geen tijd meer voor qua werk en privé.
jvhoof schreef:Daarin vermeld ik dat ik visueel gehandicapt en ook nog eens totaal kleurenblind ben. Dat ik het desondanks toch aandurf om foto's te maken is voor velen een raadsel. Ik werk puur op "gevoel" Als ik denk dat het ok is plaats ik wel eens een foto moet als resultaat wat je hierboven ziet.
Mijn respect heb je. Voor zowel het melden en dat je toch lekker kleuren plaatjes neerzet. Nogmaal respect.
jvhoof schreef:Ik heb al eens het voorstel gekregen om in zwart wit te fotograferen. Alleen is niet alles wat je fotografeert geschikt voor zwart wit.
Daar heb je gelijk in. Nu ik dit weet hou ik er rekening mee. Waar bewerk je je foto's mee? Je kan namelijk in sommige bewerking programma's de histogram oproepen. Als je dan een beetje aan de kleuren schuift komt het wel vaak goed uit.
Nu ben ik niet visueel gehandicapt maar ik ben wel deels kleurenblind. Dus ik snap het enigzins wel.

Maar hou voor de volgende keer inderdaad rekening met de standpunt wat Jos voorstelde. Dat helpt al enorm.

jvhoof

Bericht door jvhoof » vr sep 24 2010 7:42 pm

Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Ik zal me eens wat gaan verdiepen in het nabewerken van foto's/ Ik gebruik voornamelijk Aperture op mijn Imac 27".

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”