D300(s) erbij

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: D300(s) erbij

Bericht door ArendV » ma sep 27 2010 4:14 pm

Jos schreef:Wie wil er nou een camera zonder spiegel.... :shock: Moet je dat prachtige geluid van de opklappende spiegel missen. Alle gekheid op een stokje. Ben best benieuwd hoelang het spiegelreflexsyteem het nog gaat volhouden
Voor de spiegelliefhebbers vrees ik dat de opklappende spiegel binnen 10 jaar sterk in de minderheid zal zijn.
De nieuwe Sony camera's met vaste spiegel zijn veelbelovend en zullen zeker navolging vinden bij andere merken.
En uiteindelijk zal de elektronische zoeker zo goed zijn - in resolutie, snelheid van verversen en stroomverbruik - dat de optische zoeker ook een rariteit zal worden.

Maar weer terug on topic, al een besluit genomen Tobias?
Tobias schreef:Het idee om een D300 in de vriezer te leggen is zo gek nog niet. Toppers van toen zijn nu een vermogen waard en ik denk dat de d200 /d300 trendsetters zijn geweest die zich niet zo snel laten verbeteren.
Dat gold misschien voor analoge camera's, maar ik moet de eerste digitale camera nog tegenkomen die waardevast is, op collector items na. Nikon zal zijn DX lijn verder blijven verbeteren en denken in lange termijn investeringen in elektronica is sowieso geen goed plan.
Laatst gewijzigd door ArendV op ma sep 27 2010 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma sep 27 2010 4:47 pm

Tobias schreef: Het idee om een D300 in de vriezer te leggen is zo gek nog niet. Toppers van toen zijn nu een vermogen waard en ik denk dat de d200 /d300 trendsetters zijn geweest die zich niet zo snel laten verbeteren.
Ik ben het erg met je oneens. Ik vind het meer als een krant van vandaag in de vriezer leggen, om over 20 jaar eens te kijken wat er allemaal gebeurd is. Een camera is al achterhaald als hij uitkomt. De D200 was een prachtige camera, maar in vergelijking met de D300 niet meer zoveel waard, met name op het gebied van ruis. Ontwikkelingen gaan snel, en om nou een nieuwe camera weg te leggen....prima om Nikon te sponsoren, maar verder zinloos.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma sep 27 2010 4:57 pm

Denk inderdaad dat het zinloos is een camera jaren in de doos te laten zitten, kansje dat hij het niet meer doet als je hem wilt gaan gebruiken.
Heb een paar jaar terug een filmcamera gekocht, weggelegd zonder batterij erin (heb hem maar heel weinig gebruikt) wilde hem weer gaan gebruiken doet hij het niet meer. Had er maar twee kleine filmpjes mee gemaakt.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Tobias

Bericht door Tobias » di sep 28 2010 2:45 pm

Bedankt voor de reacties.

Voorlopig wacht ik nog even met het aanschaffen van nog een extra body De d300 voldoet prima aan mijn eis en met de huidige techniek die de d300 in zich heeft kan ik nog jaren vooruit zonder me beperkt te voelen in de fotografie.

Op nog meer toeters en bellen zit ik niet te wachten alleen de ruis/iso zou ik graag beter zien. Om meer pixels maak ik me al helemaal niet druk.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”