Voor de spiegelliefhebbers vrees ik dat de opklappende spiegel binnen 10 jaar sterk in de minderheid zal zijn.Jos schreef:Wie wil er nou een camera zonder spiegel....Moet je dat prachtige geluid van de opklappende spiegel missen. Alle gekheid op een stokje. Ben best benieuwd hoelang het spiegelreflexsyteem het nog gaat volhouden
De nieuwe Sony camera's met vaste spiegel zijn veelbelovend en zullen zeker navolging vinden bij andere merken.
En uiteindelijk zal de elektronische zoeker zo goed zijn - in resolutie, snelheid van verversen en stroomverbruik - dat de optische zoeker ook een rariteit zal worden.
Maar weer terug on topic, al een besluit genomen Tobias?
Dat gold misschien voor analoge camera's, maar ik moet de eerste digitale camera nog tegenkomen die waardevast is, op collector items na. Nikon zal zijn DX lijn verder blijven verbeteren en denken in lange termijn investeringen in elektronica is sowieso geen goed plan.Tobias schreef:Het idee om een D300 in de vriezer te leggen is zo gek nog niet. Toppers van toen zijn nu een vermogen waard en ik denk dat de d200 /d300 trendsetters zijn geweest die zich niet zo snel laten verbeteren.