Vraag over AF op D3s

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Vraag over AF op D3s

Bericht door a90 » ma sep 20 2010 12:15 am

Ik kom met de palm van mijn hand nog wel eens onbedoeld op de af knop van de portretstand, zeg maar de af knop die rechts onderaan zit. Is dat het misschien ?

Op wat voor stand staat de af selector aan de voorkant M C S en wat is de af voorkeuze achterop (puntje, groep, hele raster) ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

moh_fan
Forumlid
Forumlid

Bericht door moh_fan » wo sep 22 2010 5:51 pm

Hoe staat de Selektie AF-C prioriteit (A1) in het Persoonlijke Inst. Menu?
Staat deze op scherpstelling, dan zul je na herkaderen niet kunnen afdrukken.
"It's not the first time, it won't be the last, but I'm in that doghouse again."

What's an Intel-chip doing in a Mac? -- A whole lot more than it's ever done in a PC!

Ivonne
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Ivonne » di sep 28 2010 12:01 pm

Sorry, ik heb dit laatste niet meer nagekeken, maar had al eerder in overleg met de winkelier een aantal instellingen doorgenomen. Alles stond goed. Gisteren teruggegaan naar de winkel, er is grondig getest. Aanvankelijk gedroeg de camera zich zoals het moest (dat zal je altijd zien) maar gelukkig liet hij toen toch steken vallen. De analyse is dat hij op enig moment (volgens de exif-gegevens in de foto's) spontaan overgaat op manual focus. De camera heb ik achtergelaten, er is zo niet mee te werken door mij. Niet dat ik tegen MF ben, maar wel graag op een moment dat ik daarvoor kies :(
Er wordt overlegd met NIKON op dit moment, ik ben al aan het zoeken waar ik een camera kan huren, eigenlijk zou ik er vrijdag graag eentje hebben :(
Bedankt allemaal!
Nikon D5 en D810 + objectieven: 24-70 F2.8/14-24 F2.8/70-200 F2.8 VRII/500mm F4
Meer over Stockfotografie? kijk op https://www.facebook.com/groups/stockfotografie.pro/

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di sep 28 2010 12:25 pm

Vervelend Ivonne,
Destijds ook al AF pech met je 24-70 die we toen uitgebreid hebben getest op je D300....
Hoop dat het snel in orde wordt gemaakt.
Groet,
Marten

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » di sep 28 2010 12:42 pm

Waarom moet er overlegd worden met Nikon, de winkel waar je hem hebt gekocht moet er toch voor zorgen dat je een nieuwe krijgt?
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Ivonne
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivonne » di sep 28 2010 1:19 pm

Die niet in voorraad was, dus ik moet toch wachten. Ik denk dat het allemaal weer minder eenvoudig gaat...
Meer over Stockfotografie? kijk op https://www.facebook.com/groups/stockfotografie.pro/

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di sep 28 2010 1:20 pm

Balen zeg.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Ivonne
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivonne » do okt 07 2010 4:00 pm

Inmiddels is de camera terug geweest naar Nikon Beverwijk, daar hebben ze de klacht niet aangetroffen, maar ze zijn afgegaan op de bijgeleverde onscherpe foto's, die gezien alle instellingen niet konden. Conclusie was dat hij tijdens het fotograferen spontaan in de manuarl-modus ging. De twee knopjes/schakelingen die daarmee te maken hebben, zijn vervangen. Ik heb hem gisteren weer in de winkel opgehaald. En uiteraard, het probleem is niet opgelost, ik heb zojuist afwisselend scherpgestelde en onscherpe foto's geproduceerd, met 3 van mijn objectieven. In de AF-S stand, met scherpstelling als voorkeuze. De beep staat aan, hij biept vaak ook keurig, maar vaak ook niet. Op de display heb ik het scherpstelveld aanstaan, er is geen scherpstelveld te zien op de foto's die onscherp zijn.
De winkel is gebeld, ze zijn in ieder geval al niet meer in voorraad, niet bij Nikon en niet bij de winkel. Dit gaat nog een lang verhaal worden, en intussen ligt mijn fotografie waar ik mijn geld mee verdien stil. Ik werk nu nog wat voorraad weg, maar dat is natuurlijk geen bodemloze put :(
Wordt vervolgd,
Zo gaat de blijdschap van iets nieuws er wel af, *snik*

flitslicht

Bericht door flitslicht » do okt 07 2010 4:19 pm

Ik zou die camera naar de winkel terugbrengen en mijn geld terugvragen. Ze slagen er niet in een werkend product te leveren. Wanneer er weer voorraad komt is onduidelijk, dat schijnt met die D3s een terugkerend probleem te zijn.

Zo zie je maar, heb je een goed werkend systeem, probeer je dat te verbeteren en hopsa. Aan de andere kant is het wel zo dat je als je van de fotografie afhankelijk bent voor je inkomen een backupcamera altijd een goed idee is.

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » do okt 07 2010 4:20 pm

Het lijkt mij dat de betreffende winkel je op z'n miste een gratis leen apparaat moet meegeven.
Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk.
Neemt niet weg dat dit zeker niet aangenaam is, jammer.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 07 2010 6:35 pm

Heb jij dat probleem alleen? Heb je de camera al eens door iemand anders laten gebruiken, en heeft hij/zij het probleem dan ook?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » do okt 07 2010 6:52 pm

Patrick schreef:Heb jij dat probleem alleen? Heb je de camera al eens door iemand anders laten gebruiken, en heeft hij/zij het probleem dan ook?
Heeft ze dan misschien last van negatieve aardstraling patrick :egeek:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 07 2010 6:55 pm

ruud schreef:
Patrick schreef:Heb jij dat probleem alleen? Heb je de camera al eens door iemand anders laten gebruiken, en heeft hij/zij het probleem dan ook?
Heeft ze dan misschien last van negatieve aardstraling patrick :egeek:
Geen idee. Maar het is wel frappant dat zij het probleem steeds weer direct heeft, terwijl Nikon Service niets kan vinden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

M@rcel
Forumlid
Forumlid

Bericht door M@rcel » do okt 07 2010 7:02 pm

Het lijkt erop dat iemand in de winkel er ook problemen mee heeft gehad, zie een paar reacties terug.
Ivonne schreef:Gisteren teruggegaan naar de winkel, er is grondig getest. Aanvankelijk gedroeg de camera zich zoals het moest (dat zal je altijd zien) maar gelukkig liet hij toen toch steken vallen. De analyse is dat hij op enig moment (volgens de exif-gegevens in de foto's) spontaan overgaat op manual focus.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do okt 07 2010 7:11 pm

Ivonne schreef:Aanvankelijk gedroeg de camera zich zoals het moest (dat zal je altijd zien) maar gelukkig liet hij toen toch steken vallen. De analyse is dat hij op enig moment (volgens de exif-gegevens in de foto's) spontaan overgaat op manual focus.
Juist met het overspringen in de EXIF lijkt het daarmee toch wel erg sterk op hetgeen ik al eerder heb aangehaald in dit draadje.
Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 04#p384604" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja, dan maakt het niet uit welke lens je erop hebt zitten. Ook de winkelbediende kan dat knopje simpelweg over het hoofd zien en blijft het probleem bestaan en kan ik me voorstellen dat Nikon Beverwijk het niet kan vinden omdat die standaard wellicht knopjes op en neer klikken en dan het probleem is opgeheven. Enkel vanuit een niet begrepen "mankement" voor alle zekerheid dan maar wat dingetjes gaan vervangen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”