site om foto's te plaatsen
Re: site om foto's te plaatsen
Hey Jolanda,
Dan denk ik dat het te maken heeft met jouw account. Ik heb nl alleen een free account op flickr.
Bedankt voor je hulp.
gr.,
Patrick
Dan denk ik dat het te maken heeft met jouw account. Ik heb nl alleen een free account op flickr.
Bedankt voor je hulp.
gr.,
Patrick
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Graag gedaan.
Zal ik de foto op mijn flickr-account dan maar wissen of wil je hem er nog even op laten staan?
J
Zal ik de foto op mijn flickr-account dan maar wissen of wil je hem er nog even op laten staan?
J
click voor mijn foto's op flickr.
Bedankt.
Verwijder de foto maar, dit is nl. een foto van een kind van een vriend van mij.
gr.,
Patrick
Verwijder de foto maar, dit is nl. een foto van een kind van een vriend van mij.
gr.,
Patrick
Maar zijn er behalve flickr nog andere goede sites om foto's te plaatsen ?
Veel mensen die hier plaatsen, werken met photobucket, werkt prima gebruik het zelf ook, en laat de exif in de foto.
( http://photobucket.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Groeten Jan
( http://photobucket.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Groeten Jan
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Het ligt overigens niet aan de pro-account. Heb je via mail eenlinkje gezonden van iemand met een gratis-account, waarbij je wel alle exif kan zien van de foto.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik werk met (gratis!) M$ Windows Live Photos:
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... uct=Photos" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin kun je openbare albums maken zowel als met beperkte toegang (alleen "genodigden"), als compleet privé (alleen toegankelijk voor jezelf). Verder krijg je bij uploaden de keuze tussen enkele groottes (helaas niet in pixels maar in bytes), maar ook "origineel formaat". Dat laatste gebruik ik dus altijd. Voor de foto's bestemd voor ons forum beperk ik dan de pixelgrootte eerst (in Capture NX2) tot 1024x1024, waarna ik ze nog even verscherp. Voor uitgebreide tips voor dat laatste, zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 94#p344334" onclick="window.open(this.href);return false;
In het eindresultaat op het forum staan alle exif gegevens er dan nog onverminderd in. Als je niet CNX2 maar PS gebruikt dan kun je daartoe een instelling wijzigen. Welke weet ik niet (als monomaan CNX2 gebruiker
), maar daarover is hier al in verschillende draadjes geschreven.
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... uct=Photos" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin kun je openbare albums maken zowel als met beperkte toegang (alleen "genodigden"), als compleet privé (alleen toegankelijk voor jezelf). Verder krijg je bij uploaden de keuze tussen enkele groottes (helaas niet in pixels maar in bytes), maar ook "origineel formaat". Dat laatste gebruik ik dus altijd. Voor de foto's bestemd voor ons forum beperk ik dan de pixelgrootte eerst (in Capture NX2) tot 1024x1024, waarna ik ze nog even verscherp. Voor uitgebreide tips voor dat laatste, zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 94#p344334" onclick="window.open(this.href);return false;
In het eindresultaat op het forum staan alle exif gegevens er dan nog onverminderd in. Als je niet CNX2 maar PS gebruikt dan kun je daartoe een instelling wijzigen. Welke weet ik niet (als monomaan CNX2 gebruiker

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Jaap, ik denk dat Picturetown precies hetzelfde doet als jouw Windows programma. Ik vind alleen het voordeel dat je ze direct vanuit VNX2 kunt doorklikken. Je kunt zelfs NEF files uploaden, maar het worden wel JPG.
En dan no "monomaan"? Geloof ik niks van, is hier op de site niets van te merken.
de betekenis van monomaan
1) Persoon die lijdt aan één waanidee
2) Persoonsbenaming
3) Waanzinnig '
gekopieerd van internet.
:mrgreen: groet, peter
En dan no "monomaan"? Geloof ik niks van, is hier op de site niets van te merken.

2) Persoonsbenaming
3) Waanzinnig '
gekopieerd van internet.

Niet een site maar ik wilde het jullie toch niet onthouden. Sinds kort heb ik een Synology NAS (een kastje met een harde schijf erin die je aan je internetrouter klikt met een netwerk-kabel en dan bestanden kunt delen in je thuisnetwerk) en die heeft (naast heel veel dingen als file-sharing, itunes server, ftp, websites hosten en andere 'server'-achtige dingetjes) een heel leuke feature: Photo album. Je kunt foto's die je wilt delen met anderen op een publieke of beveiligde map zetten en de mensen aan wie je ze wilt tonen geef je het ip-adres/photo (evt met een wachtwoord) om ze te kunnen zien. Het lekkere daarvan vind ik dat je niet meer afhankelijk bent van zogenaamde gratis partijen (neem nu mijnalbum.nl) die je bestoken met reclame en boven een bepaald limiet geld willen zien. Daarbij zie je de 'photo' map gewoon in je verkenner (ook bij Mac) dus je hoeft er enkel de foto heen te slepen die je met anderen wilt delen, incl EXIF. Ik kan me voorstellen dat er dan een mapje [Nikon_Forum] komt waar je dan de foto's heensleept die je hier wilt laten zien, in hun volle grootte.
Het is maar een tip (voor wie toch naar iets zoekt om makkelijk, snel en veilig bestanden te delen en backuppen op kantoor of in huis en geen file server wil of PC's aan wil laten staan)
Het is maar een tip (voor wie toch naar iets zoekt om makkelijk, snel en veilig bestanden te delen en backuppen op kantoor of in huis en geen file server wil of PC's aan wil laten staan)
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
@Tien: natuurlijk alleen handig al je verbinding altijd hetzelfde IP adres gebruikt en je upstream snelheid niet te laag is. De meeste abonnementen komen niet hoger dan ongeveer 100kb/s up. Wel even iets om in de gaten te houden.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Precies, dan heb ik dus zelf te weinig te zeggen over hoe de foto er uiteindelijk uitziet, control freak die ik bengewoon peter schreef:Jaap, ik denk dat Picturetown precies hetzelfde doet als jouw Windows programma. Ik vind alleen het voordeel dat je ze direct vanuit VNX2 kunt doorklikken. Je kunt zelfs NEF files uploaden, maar het worden wel JPG.

Ik bedoelde dus inderdaad betekenis 1), als een soort overtreffende trap van "fanatiek"En dan no "monomaan"? Geloof ik niks van, is hier op de site niets van te merken.![]()
![]()
2) Persoonsbenaming
3) Waanzinnig '
gekopieerd van internet.![]()
![]()
![]()
![]()
:mrgreen: groet, peter

EDIT: en of betekenis 3 niet wellicht óók van toepassing is kan ik niet beoordelen, maar mijn vrouw denkt regelmatig van wel!

Groet, Jaap