jettiny schreef:
De vraag is nu, wat moet ik doen om het paars/lila toch in een keer goed te fotograferen,
Grijskaart mee fotograferen en witbalans daarop aanpassen.
Mocht om een of andere reden de kleur van de linten toch niet goed worden dan het onderstaande.
jettiny schreef:
en wat doe ik nu met de blauwe linten van de reeds gefotografeerde bruidstaart ?
Meerdere oplossingen, ik ga even uit van een Engelstalige Photoshop:
Om te beginnen kijken of het blauw het enige blauw in de foto is. Zo niet dan even met de lasso een selectie tekenen ruim rondom de taart waarbinnen alleen dat blauwe lint zit. Echt secuur hoeft dat niet te zijn, als andere blauwe delen in de opname maar buiten gesloten zijn en de linten zelf ruim binnen de selectie.
1. Adjustments ----> Hue/Saturation ----> kies blauw in het vakje bovenin (bij Edit) en zet een pipetje op het lint om de juiste tint blauw op te pikken ----> Verschuif de sliders van Hue - Saturation - Lightness tot de juiste tint naar "paars/lila" wordt veranderd.
2. Adjustments ----> Replace Color ----> pipetje op het lint om de juiste tint blauw op te pikken ----> Verschuif de sliders Fuziness om de grens te bepalen, verder Hue - Saturation - Lightness tot de juiste tint naar "paars/lila" wordt veranderd.
3. Adjustments ----> Selective Color ----> kies blauw in het vakje bovenin ----> Verschuif de sliders Cyan - Magenta - Yellow - Black tot de juiste tint naar "paars/lila" wordt veranderd.