D100 of D70s als back-up??

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
paparazzi

Bericht door paparazzi » do mei 10 2007 4:14 pm

Met mijn analoge F65 had ik ook op reis 'n technisch probleem. Had de camera nog niet zo lang, maar had thuis al diverse rolletjes vol geschoten zonder problemen.

Mijn net aangeschafte D200 vertoonde na 3 weken en 600 foto's aan 't eind van m'n Oostenrijkuitstapje vorige zomer ook opeens 'n technisch mankement.

Alles kan vroeg of laat kapot gaan en tijdens 'n reis kun je dat helemaal niet gebruiken, dus vandaar dat 'n extra camera dan wel op z'n plaats is.

GdP

Bericht door GdP » do mei 10 2007 4:19 pm

hjanssen schreef:
GdP schreef:Ik denk eerst alles met de camera goed controleren, en dan moet het toch gaan met 1 camera! En wil je toch een tweede body, neem dan wel dezelfde! Want voor je het weet zit je aan de verkeerde knoppen te draaien.
Ik zou niet weten wat je moet controleren aan de electronica? Mijn tweede Nikon een F70 gaf na het verwisselen van de film ineens nog maar 3200 asa aan en met de D200 was de batterij na 2 foto's leeg. I zou niet weten waar ik dat van te voren aan had kunnen zien.
Lege batterijen zijn te voorzien. Want is het belangrijk dan begin je gewoon met nieuwen. Of zorg van tevoren dat ze zijn opgeladen.
De F70 is bepaald geen professionele camera. Zelfs nog niet eens semi professioneel! Daar heb je er dan ook altijd twee van nodig. :oops:

Gerrit

dragon2

Bericht door dragon2 » do mei 10 2007 4:24 pm

Roelof schreef:
hjanssen schreef:Dat los je toch op met een viltstift of een kraspen.
Een viltstift kan nog, maar een kraspen kost je gegarandeerd je garantie als er wat mee is. Maar bovendien geloof ik in 'blind' pakken en dat helpt niet met zoiets.
Ik heb overal labels op zitten, met zo'n labelmaker ding van de dixons. Ik zet m'n naam echt overal op, tegen dat dingen pootjes krijgen, maar je kunt er uiteraard ook labels voor andere doeleinden op plakken. Blind pakken kan evt ook nog want de sticker kun je wel voelen :wink:

hjanssen

Bericht door hjanssen » do mei 10 2007 7:26 pm

GdP schreef:
hjanssen schreef: Ik zou niet weten wat je moet controleren aan de electronica? Mijn tweede Nikon een F70 gaf na het verwisselen van de film ineens nog maar 3200 asa aan en met de D200 was de batterij na 2 foto's leeg. I zou niet weten waar ik dat van te voren aan had kunnen zien.
Lege batterijen zijn te voorzien.
Lege batterijen zijn te voorzien, maar na 2 foto's, na een nacht opladen.

GdP schreef:Want is het belangrijk dan begin je gewoon met nieuwen. Of zorg van tevoren dat ze zijn opgeladen.
Dat had ik gedaan, dacht je werkelijk dat ik zo stom zou zijn om dit als voorbeeld te geven als ik met lege batterijen was weggegaan.
GdP schreef:De F70 is bepaald geen professionele camera. Zelfs nog niet eens semi professioneel! Daar heb je er dan ook altijd twee van nodig.
Het dient alleen maar om jouw stelling: je moet alles controleren, dan kan er niets kapot onderweg, niet te onderbouwen.

GdP

Bericht door GdP » do mei 10 2007 7:33 pm

hjanssen schreef:
GdP schreef:
hjanssen schreef: Ik zou niet weten wat je moet controleren aan de electronica? Mijn tweede Nikon een F70 gaf na het verwisselen van de film ineens nog maar 3200 asa aan en met de D200 was de batterij na 2 foto's leeg. I zou niet weten waar ik dat van te voren aan had kunnen zien.
Lege batterijen zijn te voorzien.
Lege batterijen zijn te voorzien, maar na 2 foto's, na een nacht opladen.

GdP schreef:Want is het belangrijk dan begin je gewoon met nieuwen. Of zorg van tevoren dat ze zijn opgeladen.
Dat had ik gedaan, dacht je werkelijk dat ik zo stom zou zijn om dit als voorbeeld te geven als ik met lege batterijen was weggegaan.
GdP schreef:De F70 is bepaald geen professionele camera. Zelfs nog niet eens semi professioneel! Daar heb je er dan ook altijd twee van nodig.
Het dient alleen maar om jouw stelling: je moet alles controleren, dan kan er niets kapot onderweg, niet te onderbouwen.
Dan gewoon je batterijen tijdig vernieuwen, en niet met die oude rommel opstap. :lol:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do mei 10 2007 7:42 pm

Ik heb van de week mijn D100 verkocht, heb besloten een D200 of eventueel een 2e hands D2H(s) aan te schaffen. Mijn D70 gaat er zeker niet uit. Gijs Moonen zei ook al, mocht er wat met zijn camera gebeuren tijdens een opdracht waar dan ook, hij daar altijd een D70 zou kopen om de opdracht af te maken.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mei 10 2007 7:50 pm

Net of je overal zomaar 'n camerawinkel in de buurt hebt. :D

Denk er op reis ook aan om reserve lenzen (in elk geval eentje in 't standaard bereik) mee te nemen, want als je enige setje lenzen in de tas zit die gejat wordt ben je met die reserve body alleen nog nergens natuurlijk.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do mei 10 2007 7:52 pm

Niet als je natuurlijk in de jungle van Verweggistan je camera laat jatten. Maar Gijs doet wat anderssoortige opdrachten. Heb van heel wat bekende merken foto's in zijn studio gezien.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » ma mei 14 2007 6:15 pm

ik zou eigenlijk graag meningen willen horen over de D100

R-Know

Bericht door R-Know » ma mei 21 2007 10:09 pm

Zeg, wat doen jullie allemaal met die machinerie?
Ik heb met veel zwoegen een D70s bij elkaar gespaard en na een jaar is het tijd om er leuken lensjes bij te kopen.
Ik zou wel een bek up willen hebben maar zou niet weten waarvoor.
Waarvoor dan?

Groet, Arno

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma mei 21 2007 10:25 pm

Soms is het makkelijk om heel snel van lens te kunnen wisselen, doordat je de andere lens op de tweede camera hebt. Zo was ik laatst in de Oostvaardersplassen en kon ik zo heel snel van 800mm overstappen op 15mm.
Voor de rest kan er natuurlijk eens iets kapot gaan. Hoeft niet dramatisch te zijn, laatst was ik mijn D200 een paar dagen kwijt ivm een rubber dat los liet en toen kon ik nog fijn doorschieten met mijn S2.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mei 21 2007 10:26 pm

Arno:
"Ik zou wel een bek up willen hebben maar zou niet weten waarvoor.
Waarvoor dan?"

Tsja, feit is gewoon dat in het digitale tijdperk de onzekerheid over de apparatuur en de stroomleveranciers een ietsiepietsie lijkt te zijn toegenomen...

Helaas zijn de tijden voorbij dat je op vakantie hooguit een paar reserve-knoopcelletjes voor je Nikkormat of je F2 meenam...
Die het ook zonder stroom gewoon altijd bleven doen, trouwens!

E.M. de Klerk

artto

Bericht door artto » di mei 22 2007 7:41 pm

Gijs Moonen uit BerkelEnschot heeft alleen maar D70s als 'soort' backup.
(persoonlijk verteld op de studio-dag,) wat wil je nog meer?

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”