...behalve als je met Windows 64bits werkt, want daarin werkt de Nikon NEF codec niet.gabsor schreef: 1. NEF Thumbnail codec; zodat je de mini plaatjes in de explorer kunt zien (WINTEL): http://nikonimglib.com/nefcodec/index.html.nl
Welk opslagformaat
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Welk opslagformaat
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zo lust ik er nog wel een...Melliw schreef:Ik heb weleens dit gehoord: 'je hoeft niet in RAW te schieten als je niet weet waarom'.

Als je het nu niet gebruikt, dan wellicht later. Om het even heel fout te zeggen: je doet jezelf tekort als je het niet doet.
Wel eens bedacht dat je het JUIST moet gebruiken als je nog niet zo ervaren bent in de fotografie? Dan valt er tenminste nog flink te sleutelen als je iets vergeet te veranderen, zoals bijvoorbeeld een witbalans of zo.

Ik ga het in ieder geval wel eens proberen in NEF. Ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden. Maar over luiheid gesproken, mischien ben ik wel een beetje lui als ik niet nabewerk
.
Ga dat in ieder geval ook eens proberen, wellicht doe ik dat straks ook bij iedere foto.

Ga dat in ieder geval ook eens proberen, wellicht doe ik dat straks ook bij iedere foto.