Jumping Kapellen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
paparazzi

Jumping Kapellen

Bericht door paparazzi » ma mei 21 2007 4:57 pm

De hele dag was 't al stralend weer, maar 5 minuten voor de jumping begon, begon 't te hozen. Desalnietemin ben ik toch gebleven en heb nog wat plaatjes geschoten. Al was 't ontzettend moeilijk ze scherp te krijgen, want ik wilde niet boven de iso 800 gaan zitten en de maximale sluitertijd was dan 500 en daarmee kwam ik eigenlijk te kort. Nu ja, hopen op beter weer een volgende keer dat ik naar 'n jumping ga.

Op de foto wereldkampioen 2006, Jos Lansink. Geboren Nederlander, maar wegens de sport de Belgische nationaliteit aangenomen.
Op Jumping Kapellen werd hij 2e.

Afbeelding

tootles

Re: Jumping Kapellen

Bericht door tootles » di mei 22 2007 12:05 pm

paparazzi schreef:De hele dag was 't al stralend weer, maar 5 minuten voor de jumping begon, begon 't te hozen. Desalnietemin ben ik toch gebleven en heb nog wat plaatjes geschoten. Al was 't ontzettend moeilijk ze scherp te krijgen, want ik wilde niet boven de iso 800 gaan zitten en de maximale sluitertijd was dan 500 en daarmee kwam ik eigenlijk te kort. Nu ja, hopen op beter weer een volgende keer dat ik naar 'n jumping ga.

Op de foto wereldkampioen 2006, Jos Lansink. Geboren Nederlander, maar wegens de sport de Belgische nationaliteit aangenomen.
Op Jumping Kapellen werd hij 2e.

Afbeelding
Mooie actiefoto. Waarmee heb je die gemaakt en met welke tijd en lensopening?

paparazzi

Bericht door paparazzi » di mei 22 2007 12:18 pm

Met de 70-300vr, iso 800, diafragma 5 en sluitertijd 1/500 als ik 't wel heb. Liever had ik nog 'n snellere sluitertijd gebruikt, maar ik durfde 't niet aan m'n iso verder op te schroeven omdat je dan op dat vlak weer kwaliteitsverlies hebt.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di mei 22 2007 1:27 pm

Hoezo snellere sluitertijd? Foto(paard + ruiter) is toch niet bewogen?
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

paparazzi

Bericht door paparazzi » di mei 22 2007 3:16 pm

als je de foto's op 100% bekijkt dan zijn de paarden wat aan de softe kant, terwijl ook bij 'n oxer (sprong met 2 balken) de balken ruim scherp zijn voor en achter 't paard dus vandaar dat ik denk met 'n snellere sluitertijd een beter resultaat had gekregen

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » wo mei 23 2007 12:55 am

paparazzi schreef:als je de foto's op 100% bekijkt dan zijn de paarden wat aan de softe kant, terwijl ook bij 'n oxer (sprong met 2 balken) de balken ruim scherp zijn voor en achter 't paard dus vandaar dat ik denk met 'n snellere sluitertijd een beter resultaat had gekregen
Kun je een 100% crop posten?
Op de geplaatste foto is die wolligheid niet te zien...

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Kroko

Bericht door Kroko » wo mei 23 2007 1:20 am

Ik zie op mijn monitor niets wolligs aan dit paard. Misschien door het verkleinen en verscherpen. Ik vind het een scherpe foto.
Een van de keywords is white moet dit geen black zijn? Of ontgaat mij iets?

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 23 2007 5:34 am

De hindernis is in elk geval grotendeels wit :D maar ben ik zwart vergeten dan? Zal dat nog wel ff aanvullen.

Hij is door de strenge keuring op SS gekomen, dus ik begin zelf al miereneukeriger te worden dan de reviewers. :D

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » wo mei 23 2007 11:07 am

Het enige zeikerige dat ik kan bedenken is dat je witte partijen overbelicht zijn... dus miss iets minder oplichten?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”