Af-c D90 houdt kinderen niet bij...

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Af-c D90 houdt kinderen niet bij...

Bericht door V70ORD5 » wo okt 06 2010 7:26 pm

Ik ben even aan het speuren geweest op internet, maar kan het niet echt vinden.
Mijn camera heb ik niet bij de hand, ook geen handleiding dus kan het nu niet nakijken, excuses daarvoor.

Wat mij bij staat is dat er in het menu (van mijn D300) de mogelijheid zit om in de AF-C stand de focus vast te houden. A4 focus tracking lock on.Keuze is lang/normaal/kort/off.
Dit betekent dat als je lang of kort geselecteerd hebt, de camera even wacht voordat hij doorgaat met het focussen. Dit zou dus vertraging op kunnen leveren.
Zet de camera daarom in het menu A4 "off" stand en probeer het dan nog eens.

Geen idee of deze mogelijkheid ook op de D90 zit, maar op zijn minst is het een blik in het menu waard.

Succes.

Edit: Dan druk ik op bevestig en meteen daarna vind ik het....
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

M@rcel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Af-c D90 houdt kinderen niet bij...

Bericht door M@rcel » wo okt 06 2010 7:33 pm

Als je echt moeite hebt met de ontspanknop, dan kun je er voor kiezen om de AE-L/AF-L knop te gebruiken als autofocus knop, waarmee de functie van de ontspanknop komt te vervallen.

Dit kun je op de D90 instellen door in het menu te gaan naar F4 (het potloodje icoon) en dan te kiezen voor AF-ON. Als je dan op de AE-L/AF-L knop drukt stelt de D90 scherp. Nadeel is wel dat je de knop continue moet vasthouden tijdens het maken van de foto's. Deze optie is ook handig als je vaak wilt herkaderen en je kunt direct handmatig scherp stellen en een foto maken.

De mogelijkheid die hierboven beschreven staat is niet mogelijk op de D90.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”