Bedankt allen voor de reacties!
Het punt over het inflitsen begrijp ik wel. Het zonlicht van buiten was op dat punt heel hard (voor het model wat prettiger qua warmte) en door de schaduwen moest ik toch een beetje erbij inflitsen. Toch is het maar een klein invulflitsje geweest. Nu denk ik dat de combinatie van haar erg bleke huid (dat ook nog veel contrast oplevert door haar zwarte haar) en het harde zonlicht van buiten inderdaad niet ten goede zijn geweest voor de foto. Daarnaast is er ook een bewerking gebruikt in foto 2 met iets hardere kleuren, had misschien beter een andere bewerking kunnen doen. Het zonlicht was een paar uur later weg, maar dat maakte de hele boel weer erg donker en toen kregen we het licht helemaal niet goed meer met 2 SB600tjes..
De rommel in foto 2 vond ik in dit geval een toevoeging in de foto. Vaak wordt er inderdaad gezegd "je wordt afgeleid van het onderwerp", maar door de locatie vond ik juist dat dit erbij moest. Misschien een kwestie van smaak?
Zelf vond ik de lichtinval op foto 3 mooi, dat was natuurlijk licht uit een raampje boven het trapgat. De foto van onderaf nemen was een bewuste keuze, maar ik kon zoiezo ook geen ander standpunt innemen. Bovenaan de trap wilde je echt niet staan ivm houtrot, dus de vloer was heel erg zwak. Op ooghoogte werd de foto niet 'spannend' genoeg, beetje standaard.
Foto 4 vond ik gewoon leuk. Ik zag ineens dat schuurtje door dat scheven, kapotte raampje en daar moest ik iets mee doen. Het licht was op dat moment wel erg prut, o.a. daarom gekozen voor een wat donkerdere bewerking. Maar dat vond ik juist bij de sfeer van de foto passen. In kleur deed 'ie het minder goed.