0bjectief 300mm af-s
Bovendien levert de D50 niet meteen haarscherpe beelden je moet ook achteraf verscherpen.
Verder wilde ik eraan toevoegen kijk eens wat jongens als martijn met een beter lens voormekaar krijgt.
Geef mij maar zo'n 300mm vast brandpunt ipv mijn 70-300G zekerweten dat er verschil is.
Juist bij onderwerpen die veraf zijn en zich snel voortbewegen.
groetjes
Verder wilde ik eraan toevoegen kijk eens wat jongens als martijn met een beter lens voormekaar krijgt.
Geef mij maar zo'n 300mm vast brandpunt ipv mijn 70-300G zekerweten dat er verschil is.
Juist bij onderwerpen die veraf zijn en zich snel voortbewegen.
groetjes
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Henk, een vogelfotograaf die toevallig vlak bij me woont is 1 van de topvogelfotografen in Nederland.
En waar fotografeert hij mee? nou? juist met een D50
Zie link http://www.birdpix.nl/album_search.php? ... enkdikkers
En waar fotografeert hij mee? nou? juist met een D50
Zie link http://www.birdpix.nl/album_search.php? ... enkdikkers
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Clublid
testen
Er is niemand die zal beweren dat een 300mm 2.8 lens slechte resultaten levert op een D50 en goede resultaten op een D2Xs.
Maar als je onder dezelfde omstandigheden met beide camera's dezelfde foto maakt, zal en moet je verschil zien tussen de twee body's.
Als dat niet zo zou wezen, waarom dan een dure body aanschaffen.
Weinigen onder ons zullen de snelheid van een D2Xs nodig hebben.
Maar ik ben er voor om een test te doen met verschillende bodys en verschillend glas.
Ik heb 2 D70s ter beschikking en b.v. een 70-200mm 2.8 VR.
Nu nog een D200 met hetzelfde glaswerk.
Dan kunnen we vergelijken en zien of het inderdaad waar is wat Hans Braakhuis zegt.
Ik denk dat die testen het gelijk van hans bevestigen.
Kunnen we eventueel zaterdag de 16e juni doen.
Groetjes George
Maar als je onder dezelfde omstandigheden met beide camera's dezelfde foto maakt, zal en moet je verschil zien tussen de twee body's.
Als dat niet zo zou wezen, waarom dan een dure body aanschaffen.
Weinigen onder ons zullen de snelheid van een D2Xs nodig hebben.
Maar ik ben er voor om een test te doen met verschillende bodys en verschillend glas.
Ik heb 2 D70s ter beschikking en b.v. een 70-200mm 2.8 VR.
Nu nog een D200 met hetzelfde glaswerk.
Dan kunnen we vergelijken en zien of het inderdaad waar is wat Hans Braakhuis zegt.
Ik denk dat die testen het gelijk van hans bevestigen.
Kunnen we eventueel zaterdag de 16e juni doen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat ik opmerkte is de focus snelheid in combinatie met groot glas. Deze was lager met de d50 dan met een d2. Zal iets met de batterij kracht te maken hebben ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Clublid
kan altijd beter
Ik denk dat het met wel meer dingen te maken heeft.
Een D2 zal ook veel hoogwaardiger componenten herbergen, betere sensors voor de AF, beter belichtingssysteem enz.
Alles bij elkaar maakt de D2 gewoon tot een camera die beter is, doe je niets aan.
Daar kan je lelijk over doen, maar het verschil zal ergens in moeten zitten.
Dat is ook niet erg, heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken
of naar een S5
Zelf doe ik het met een armzalige D70s.
Voldoet op dit moment nog steeds goed, maar ................. je kan altijd beter
Groetjes George
Een D2 zal ook veel hoogwaardiger componenten herbergen, betere sensors voor de AF, beter belichtingssysteem enz.
Alles bij elkaar maakt de D2 gewoon tot een camera die beter is, doe je niets aan.
Daar kan je lelijk over doen, maar het verschil zal ergens in moeten zitten.
Dat is ook niet erg, heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken

Zelf doe ik het met een armzalige D70s.
Voldoet op dit moment nog steeds goed, maar ................. je kan altijd beter

Groetjes George

George,
Voor een goede test moet je de platen maken met hetzelfde objectief en verschillende body's. Je kan zelfs misschien alle body's gebruiken. Ik denk dat je jpg en nef moet schieten, op hetzelfde kaartje en door dezelfde persoon. Daarnaast moeten ze onbewerkt gepubliceerd worden.
Dan kun je pas spreken van een goede test denk ik. Het kan namelijk zo zijn dat er verschil in de objectieven zit, je mag het niet verwachten, maar je weet het nooit. Schiet je alles met jouw 70-200, zet je je objectief op het statief en hoef je alleen de body te vervangen. Alle instellingen op het objectief kunnen gelijk blijven. Body's wel op M zetten, met uiterraard dezelfde sluitertijd en diafragma. Om het dan helemaal goed te doen, moet je eigenlijk de witbalans van iedere body op een grijskaart instellen.
Succes.
Irwan
Voor een goede test moet je de platen maken met hetzelfde objectief en verschillende body's. Je kan zelfs misschien alle body's gebruiken. Ik denk dat je jpg en nef moet schieten, op hetzelfde kaartje en door dezelfde persoon. Daarnaast moeten ze onbewerkt gepubliceerd worden.
Dan kun je pas spreken van een goede test denk ik. Het kan namelijk zo zijn dat er verschil in de objectieven zit, je mag het niet verwachten, maar je weet het nooit. Schiet je alles met jouw 70-200, zet je je objectief op het statief en hoef je alleen de body te vervangen. Alle instellingen op het objectief kunnen gelijk blijven. Body's wel op M zetten, met uiterraard dezelfde sluitertijd en diafragma. Om het dan helemaal goed te doen, moet je eigenlijk de witbalans van iedere body op een grijskaart instellen.
Succes.
Irwan
-
- Clublid
testen
Oké Irwan,
Ik heb de D70s, doe daar de D50 en een D200 en een D2Xs bij.
We stellen eerst alles hetzelfde in op de camera's en gaan dan schieten.
Dan zullen we kijken of er verschil zit in de opnamen.
Strak plan, ik wil wel meewerken.
Groetjes George
Ik heb de D70s, doe daar de D50 en een D200 en een D2Xs bij.
We stellen eerst alles hetzelfde in op de camera's en gaan dan schieten.
Dan zullen we kijken of er verschil zit in de opnamen.
Strak plan, ik wil wel meewerken.
Groetjes George

De 50MM 1.8 is niet voor niets zo populair bij de forum leden,een ieder die deze lens vergelijkt met z’n kitlensje weet ook wat het verschil zal zijn tussen een 300MM 2.8 AFS en de 70-300G.
Het verschil is net zo duidelijk op een D70 als op een D2X , scherpte ,contrast ,bokeh ,plus alle andere voordelen die een prime met een grote opening nog biedt.
Groeten Jan.
Het verschil is net zo duidelijk op een D70 als op een D2X , scherpte ,contrast ,bokeh ,plus alle andere voordelen die een prime met een grote opening nog biedt.
Groeten Jan.
jan absoluut, laat niet weg dat het leuk is om te kijken hoe een bepaald objectief op verschillende body's presteert. Veelal zijn er revieuws tussen bepaalde objectieven, maar niet tussen de verschillende body's. Juist om hetgeen Hans heeft geschreven te testen. Lijkt me wel geinig zo'n test. Ik las ergens dat we in het najaar weer een objectievendag krijgen van de club, nou de uitgelezen mogelijkheid om dat te doen lijkt me. Heb je tevens weer kopij voor het clubblad.
Overigens wonen vlak bij mij nog 2 forumleden, 1 met een D200 en 1 met een D2x. Zelf heb ik een D70s, dus wellicht kunnen we in petit commitee de test al doen.
Zal ze eens mailen.
garoeten Irwan
Overigens wonen vlak bij mij nog 2 forumleden, 1 met een D200 en 1 met een D2x. Zelf heb ik een D70s, dus wellicht kunnen we in petit commitee de test al doen.
Zal ze eens mailen.
garoeten Irwan
-
- Clublid
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: