nu ben ik niet speciaal een zwart wit liefhebber dat wel.
Thnx
Kan ik me voorstellen. Ik loop in de bergen echter met de Tokina 12-24 f4 en meestal de Sigma 50-150 f2.8 met 1.4x TC bij me. Of soms in plaats van de Sigma de Tamron 90mm f2.8 macro. Maar die laatste heb ik niet meer (vervangen door de Nikon 105VR f2.BUG322 schreef:Maar dit soort tripje smaken zeker naar meer de 17-55 bevalt trouwens best goed met dit soort uitzichten.
Prachtige fotoRvR46 schreef:Ik wil deze jullie niet onthouden, ben benieuwd of deze hier thuis hoort of niet.
Gr Richard.
strangeartefact schreef:@olijfje...Prachtig shot!
Ik vind hem aan de onderkant veel te zwart en de foto lijkt mij toch wat "documentair", dus dat diepe zwarte vind ik dan niet esthetisch. groet, peterGenster schreef:Ik zie hier geweldige foto's voorbij komen. Allemaal zwart-wit, maar toch met een soort "kleurverschillen".
Zelf vind ik het goed omzetten naar zwart-wit lastiger dan het bewerken van een kleurenfoto.
Kan iemand me een soort leidraad geven (of boekentip of een verwijzing naar een handige website) voor het omzetten naar zwart-wit?
Dit moet dan wel betrekking hebben op PSE8 en/of CNX2, want dat zijn de programma's die ik heb.
Hieronder een voorbeeld van mij. Ik heb deze foto (waar oud-bisschop Ernst van Breda -links- te zien is tijdens de opening -gisteren- van de expositie "Grensgevallen Europa" van fotojournalist Piet den Blanken) in PSE omgezet via "omzetten in zwart-wit" en vervolgens via verbeteren - belichting aanpassen - helderheid contrast het contrast opgeschroefd naar 40.
De volledige serie van de opening van de expositie (12 foto's) is te zien op http://www.genster.nl/2010/Grensgevalle ... allen.html
(Verbeter)tips/adviezen zijn welkom.
Gegroet,
Genster
Bedankt voor je reactie Peter.gewoon peter schreef:Ik vind hem aan de onderkant veel te zwart en de foto lijkt mij toch wat "documentair", dus dat diepe zwarte vind ik dan niet esthetisch. groet, peter