Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]

BUG322

Re: Hét Zwart / Wit draadje! [Verzamel]

Bericht door BUG322 » zo okt 24 2010 10:46 pm

Ik wil die lucht juist donker hebben met u point gedaan en met zwart wit omzetting in NX overigens nog een schepje er boven op gedaan :)
nu ben ik niet speciaal een zwart wit liefhebber dat wel.

Thnx

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 24 2010 10:59 pm

Dat vind ik veelal het lastigste van dit soort omzettingen. Wat is het "beste". Je kan zoveel kanten uit. Het is maar wat je wilt...

Ik vind het als bergenliefhebber trouwens heerlijk om dit soort platen te zien. Jammer dat ik dit jaar die kant niet op heb kunnen gaan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

BUG322

Bericht door BUG322 » zo okt 24 2010 11:31 pm

Ik ben er zeker van gecharmeerd en 1 volle dag in de Alpen is te weinig :)
Voor de volgende keer wil ik wel een betere uitrusting qua schoenen enzo dat is wel belangrijk.

Maar dit soort tripje smaken zeker naar meer de 17-55 bevalt trouwens best goed met dit soort uitzichten.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 24 2010 11:48 pm

BUG322 schreef:Maar dit soort tripje smaken zeker naar meer de 17-55 bevalt trouwens best goed met dit soort uitzichten.
Kan ik me voorstellen. Ik loop in de bergen echter met de Tokina 12-24 f4 en meestal de Sigma 50-150 f2.8 met 1.4x TC bij me. Of soms in plaats van de Sigma de Tamron 90mm f2.8 macro. Maar die laatste heb ik niet meer (vervangen door de Nikon 105VR f2.8). Dat was relatief licht en veelzijdig. Ik moet nog maar even zien of de 105VR ook meegenomen wordt; hij is flink zwaarder dan de Tamron 90mm.

Maar als ik maar één objectief mee zou kunnen nemen, dan zou dat tot voor kort de 17-55 f2.8 zijn geweest. Nu wordt dat denk ik de Nikon 16-85 VR, als m'n vrouw 'm niet in gebruik heeft tenminste.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Olijfje

Bericht door Olijfje » wo okt 27 2010 12:48 pm

Afbeelding

RvR46

Bericht door RvR46 » vr okt 29 2010 7:16 pm

Ik wil deze jullie niet onthouden, ben benieuwd of deze hier thuis hoort of niet.

Gr Richard.

Afbeelding

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » vr okt 29 2010 10:06 pm

@olijfje...Prachtig shot!
Bijna leeg hier....

dik de jager

Bericht door dik de jager » za okt 30 2010 10:58 pm

RvR46 schreef:Ik wil deze jullie niet onthouden, ben benieuwd of deze hier thuis hoort of niet.

Gr Richard.
Prachtige foto

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » zo okt 31 2010 6:33 am

strangeartefact schreef:@olijfje...Prachtig shot!

+ 1 voor mij ook, plotseling weer zo'n foto waar je gewoon een tijd naar blijft kijken. Heel mooi, groet, peter

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo okt 31 2010 8:17 am

Ik zie hier geweldige foto's voorbij komen. Allemaal zwart-wit, maar toch met een soort "kleurverschillen".
Zelf vind ik het goed omzetten naar zwart-wit lastiger dan het bewerken van een kleurenfoto.
Kan iemand me een soort leidraad geven (of boekentip of een verwijzing naar een handige website) voor het omzetten naar zwart-wit?
Dit moet dan wel betrekking hebben op PSE8 en/of CNX2, want dat zijn de programma's die ik heb.
Hieronder een voorbeeld van mij. Ik heb deze foto (waar oud-bisschop Ernst van Breda -links- te zien is tijdens de opening -gisteren- van de expositie "Grensgevallen Europa" van fotojournalist Piet den Blanken) in PSE omgezet via "omzetten in zwart-wit" en vervolgens via verbeteren - belichting aanpassen - helderheid contrast het contrast opgeschroefd naar 40.
Afbeelding
De volledige serie van de opening van de expositie (12 foto's) is te zien op http://www.genster.nl/2010/Grensgevalle ... allen.html
(Verbeter)tips/adviezen zijn welkom.
Gegroet,
Genster

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo okt 31 2010 8:26 am

@olijfje: ik kan niet uitleggen waarom, maar deze foto vind ik echt geweldig!

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » zo okt 31 2010 9:28 am

Genster schreef:Ik zie hier geweldige foto's voorbij komen. Allemaal zwart-wit, maar toch met een soort "kleurverschillen".
Zelf vind ik het goed omzetten naar zwart-wit lastiger dan het bewerken van een kleurenfoto.
Kan iemand me een soort leidraad geven (of boekentip of een verwijzing naar een handige website) voor het omzetten naar zwart-wit?
Dit moet dan wel betrekking hebben op PSE8 en/of CNX2, want dat zijn de programma's die ik heb.
Hieronder een voorbeeld van mij. Ik heb deze foto (waar oud-bisschop Ernst van Breda -links- te zien is tijdens de opening -gisteren- van de expositie "Grensgevallen Europa" van fotojournalist Piet den Blanken) in PSE omgezet via "omzetten in zwart-wit" en vervolgens via verbeteren - belichting aanpassen - helderheid contrast het contrast opgeschroefd naar 40.

De volledige serie van de opening van de expositie (12 foto's) is te zien op http://www.genster.nl/2010/Grensgevalle ... allen.html
(Verbeter)tips/adviezen zijn welkom.
Gegroet,
Genster
Ik vind hem aan de onderkant veel te zwart en de foto lijkt mij toch wat "documentair", dus dat diepe zwarte vind ik dan niet esthetisch. groet, peter

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo okt 31 2010 9:50 am

gewoon peter schreef:Ik vind hem aan de onderkant veel te zwart en de foto lijkt mij toch wat "documentair", dus dat diepe zwarte vind ik dan niet esthetisch. groet, peter
Bedankt voor je reactie Peter.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo okt 31 2010 11:23 am

Afbeelding

Grts Peter
Bijna leeg hier....

Plaats reactie